در ادامه بررسی فاکتورهای سئو داخلی سایت همراه خاتون باشید تا به موارد دیگری بپردازیم:

مطلب مرتبط:

چک لیست سئو داخلی

چک لیست سئو داخلی

نقش URL  ها در بهینه سازی داخلی سایت

اولین نکته در این رابطه این است URL ها باید مختصر و قابل درک باشند. اما چگونه باید آدرسی مناسب و درست برای صفحات سایت ایجاد کرد؟

به نظر می‌رسد که URL های کوتاه‌تر به جایگاه بهتری دست پیدا می‌کنند. دامنه اصلی به عنوان یک فولدر و هر اسلش پس از دامنه اصلی هم به عنوان یک فولدر جداگانه در نظر گرفته می‌شود. به تعداد این فولدرها هم توجه کنید.

 تولید محتوا کاربرپسند

زمانی که کراولرهای گوگل، جستجو در صفحات وبسایت شما را شروع می‌کنند در واقع به دنبال پیدا کردن نشانه‌های انطباق محتوای سایت شما با نیاز کاربران هستند. محتوا باید به‌ وضوح بیانگر محصول یا خدماتی باشند که شما ارائه می‌کنید. دقت داشته باشید که موضوع صفحه باید کاملاً برای کاربر مشخص و روشن باشد.

محتوا باید نشان دهنده زمینه تخصص شما باشد. برای بهبود سئو داخلی سایت خود و افزایش ترافیک سایت، محتوا باید برای مخاطبان کاربردی و مفید باشد . نیازی از آنان برطرف کند.

نکته دیگری که شاید نیاز به گفتن نداشته باشد هم رعایت اصول نگارشی و املائی است که موجب جلب اعتماد مخاطب می‌شود. این موضوع را دست کم نگیرید. هر گونه اشتباه در متن‌ها می‌تواند موجب شود که مخاطب دیگر هرگز سراغ سایت شما نیاید.

بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت

نقش کلمات کلیدی در بهینه سازی سایت

انتخاب صحیح کلمه کلیدی نه تنها بر سئوی داخلی سایت، بلکه در سئو خارجی هم تاثیرگذار است. ضمن این که محتوا باید کاربرپسند و مفید باشد، تمرکز روی کلمات کلیدی هم موضوعی است که نباید از آن غافل شد.

تعیین کلمات کلیدی از اهمیت بسیاری برخوردار است  چرا که استفاده صحیح از آن‌ها، تقش مستقیم در کارآمدی بازاریابی دیجیتال دارد. هر چقدر بیشتر به کلمات و عبارت های کلیدی در حوزه کسب و کار خود مسلط باشید و دایره واژگان گسترده‌تری داشته باشید، استراتژی بازاریابی مناسب‌تری را می‌توانید برنامه‌ریزی کنید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه در سئو داخلی سایت از آن دسته از کلمات کلیدی استفاده کنید که بهتر و دقیق‌تر فعالیت سایت شما توصیف می‌کنند. ابزارهای بسیاری برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب وجود دارند که با استفاده از آن‌ها هم می‌توانید کلمات کلیدی مناسب‌تری انتخاب کنید و هم می‌توانید از کلمات کلیدی رقبا آگاه شوید.

اما نحوه استفاده از کلمات کلیدی هم قواعد خودش را دارد. دقت کنید که به طور طبیعی و با یک چگالی منطقی از کلمات کلیدی استفاده کنید. همچنین از LSI ها هم غافل نشوید. هدف در سئوی داخلی باید کسب رتبه در همه کلمات مترادف و جستجوهای مرتبط باشد. رشد در عبارات مرتبط با کلمه کلیدی خود را در نظر داشته باشید. این نحوه استفاده از کلمه های کلیدی موجب می‌شود تا از نظر گوگل مطلب شما کاربر پسند و ارگانیک شناخته شود.

بنابراین محتوایی بنویسید که از جستجوهای مشابه هم ترافیک دریافت کند. هدف از این کار افزایش نرخ کلیک و باقی ماندن کاربر در سایت است.

چک لیست سئو

چک لیست سئو

بهینه سازی تصاویر

هنگامی‌که تصاویر را به محتوای خود اضافه می‌کنید به جز این که موجب بهبود تجربه کاربری می‌شود، استراتژی سئو داخل سایت خود را هم ارتقاء می‌دهد. می‌توانید از کلمات کلیدی برای متن جایگزین یا alt  تصاویر استفاده کنید. بهینه سازی عکس‌ها و تگ‌های alt تصاویر، بیانگر موضوع صفحه شما به گوگل است.

اما تگ alt چه کاربردی دارد؟ در صورتی که تصویر به هر دلیلی بارگذاری نشود، کاربر تگ alt یا همان متن جایگزین را مشاهده خواهد کرد. اما به خاطر داشته باشید که بیش از حد از کلمات کلیدی در متن جایگزین استفاده نکنید ولی کلمات و عبارات مرتبط را به کار ببرید.

نکته مهم این است که بهینه سازی عکس تاثیر مستقیم در بهبود سئو داخلی سایت شما دارد.تصاویر را با دقت انتخاب کنید. توجه کنید که تصویر نمایانگر موضوع مطلب یا هدف درونی آن باشد. تصاویر می‌توانند به مخاطبان در درک بهتر مطلب کمک کنند.

سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا

سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا

ریسپانسیو بودن سایت

یکی از معیارهای سئو داخلی مطلوب، ریسپانسیو و مناسب موبایل بودن آن است. سایت‌های ریسپانسیو یا واکنش‌گرا قابلیت جذب ترافیک بیشتری دارند. سایت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو با توجه به الگوریتم‌های گوگل، رتبه بهتری کسب خواهند کرد.

مطلب مرتبط:

سرعت سایت

سرعت سایت

سرعت سایت

این روزها ابزارهای بسیاری مانند GTMetrix برای اندازه گیری سرعت سایت و بهینه‌سازی آن وجود دارد. سرعت سایت یکی از آن شاخص‌های بسیار با اهمیت در سئو سایت است. کند بودن سایت هم از سوی موتور جستجو امتیاز منفی دارد و هم کاربران را از سایت ما دور می‌کند. اگر می‌خواهید کاربران وفادار داشته باشید بدانید که از کلیدی‌ترین فاکتورها، سرعت سایت است. حدود نیمی از کاربران موبایل، اگر در کمتر از 8 ثانیه سایت شما بارگذاری نشود، آن را ترک خواهند کرد. به همین دلیل سایت‌هایی که سریع‌تر بارگذاری می‌شوند از سوی گوگل رتبه بهتری دریافت می‌کنند. سایت خود را بهینه کنید و تا جایی که امکان دارد سرعت سایت خود را افزایش دهید.