لینک سازی داخلی هم مانند سایر اقدامات مرتبط با سئو، دارای قواعد و اصول خاصی است. با این که بسیاری از افراد بیش از سئو داخلی به سئو خارجی و لینک سازی خارجی توجه می‌کنند ولی باید بدانیم که لینک‌های داخلی تاثیر پر رنگی در بهینه سازی سایت دارند.

ایجاد لینک داخلی کار سختی نیست اما اگر بخواهیم موثر باشد باید اصولی اقدام کنیم. بسیاری از افراد غیرحرفه‌ای بدون این که بدانند لینک داخلی‌هایی ایجاد می‌کنند که تاثیری بر روی سئوی سایت ندارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که لینک سازی داخلی چه قواعدی دارد.

مطلب مرتبط:

لینک سازی داخلی

لینک سازی داخلی

اهمیت لینک سازی داخلی

بهینه سازی لینک‌های داخلی هم به مخاطبان سایت کمک می‌کند تا مطالب مورد علاقه خود را راحت‌تر پیدا کنند و هم به افزایش بازدید صفحات سایت شما کمک می‌کند. از طرف دیگر در شناسایی صفحات سایت توسط کراولرها یا خزندگان موتورهای جستجو هم موثر است. به این ترتیب صفحات سایت شما بیشتر و سریع‌تر ایندکس می‌شوند.

اما موضوع دیگر کاهش باونس ریت سایت شما در اثر افزایش تعامل با کاربران است. اینی موضوع هم تاثیر چشمگیری در بهبود سئو سایت شما دارد.

چگونه لینک سازی داخلی اصولی داشته باشیم؟

حتی بسیاری از متخصصین سئو هم هستند که لینک سازی داخلی را به شکل صحیح انجام نمی‌دهند. در حالی که این موضوع یکی از مهم‌ترین تکنینک‌های سئو است، اما اغلب به صورت غیرحرفه‌ای صورت می‌گیرد. اما لینک سازی داخلی چه اهمیتی دارد؟

برای این که بهتر متوجه لینک سازی داخلی اصولی شویم، خوب است ابتدا اشتباهات رایج آن را توضیح دهیم:

نبایدهای لینک سازی داخلی

برای بهینه سازی لینک‌های داخلی معمولا اقداماتی انجام می‌شوند که تنها تاثیری بر روی سئو ندارند که گاهی هم تاثیر منفی بر آن می‌گذارند. یکی از متداول‌ترین اشتباهات در لینک دهی داخلی ارجاع بیش از حد به صفحه صلی سایت است. این که در همه مطالب به صفحه اصلی سایت لینک دهید، اشتباهی است که در اغلب سایت‌ها می‌توان دید.

از دیگر خطاهای لینک سازی، لینک دهی به مطالب جدید بیشتر از مطالب قدیمی است. مقاله‌های قدیمی هم به همان اندازه مقالات جدید اهمیت دارند ونباید از آن‌ها غافل شد. لینک های داخلی باید حدودا به یک نسبت در کل سایت پراکنده شوند و توازن در این زمینه حفظ شود. اما بپردازیم به لینک سازی داخلی اصولی و نکات مرتبط با آن:

نکات مهم در لینک سازی داخلی

لینک داخلی سایت

لینک داخلی سایت

اهمیت تعداد مطالب در لینک سازی داخلی

نخستین اقدام در جهت استراتژی لینک سازی داخلی، تولید محتوای با کیفیت است. از مهم‌ترین گام‌ها در سئو داخلی سایت تولید محتوای با کیفیت و مفید برای کاربر است. همزمان با افزایش محتواها، لینک سازی هم باید به صورت متوازن و متعادل در میان محتواها اتفاق بیفتد. همچنین در لینک سازی داخلی، اولویت با محتواهایی است که از اهمیت و کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

استراتژی تولید محتوای سایت خود را بر این اساس پیاده سازی کنید. استراتژی تولید محتوا یعنی داشتن برنامه قوی و منظم برای تولید محتوا. این برنامه‌ریزی شامل تعیین عنوان و موضوع محتوا، نویسنده محتوا و زمان انتشار آن است.

اهمیت لینک دهی به مطالب سایت از صفحه اصلی

لینک دهی به مهم‌ترین مطالب سایت در صفحه اصلی یک ترفند کاربردی برای نگه داشتن بیشتر بازدیدکننده سایت و کاهش باونس ریت است. صفحات محبوب سایت را می‌توان با ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس تعیین کرد. صفحاتی که بیشترین بازدید و قابلیت نگه داشتن مخاطب در سایت را دارند، بهترین گزینه‌ها برای ایجاد لینک داخلی هستند.

افزایش اعتبار صفحات در بهینه سازی داخلی

ایجاد لینک به بخش‌های مهم‌تر سایت را در اولویت قرار دهید. با این کار اعتبار صفحات افزایش پیدا می‌کند و جستجوها بیشتر دیده می‌شوند. یک مسیر منطقی برای لینک سازی ایجاد کنید تا هم برای کاربران مفید باشد و هم موتورهای جستجو را برای ایندکس کردن مطالب شما فعال کند.

ایجاد ارزش افزوده در لینک داخلی

لینک های داخلی باید برای مخاطب ارزش افزوده داشته باشند. مثلا لینک به یک مطلب با توضیحات بیشتر در رابطه با موضوعی که مخاطب از طریق آن وارد سایت شده است. برای مخاطبانتان لینک ها و محتوایی تهیه کنید که برایشان جالب است.

استراتژی لینک دهی

استراتژی لینک دهی

چگونه یک استراتژی لینک سازی داخلی داشته باشیم؟

در بهینه سازی لینک‌های داخلی وبسایت می‌تواند یک چرخه طبیعی در سایت از یک صفحه به سایر صفحات باشد. در بهینه سازی اصولی داخل سایت نیاز به یک ارتباط یکپارچه از صفحه اصلی به صفحات دیگر است.

اما چرخه طبیعی جیست؟ برای واضح‌تر شدن آن یک مثال می‌زنیم. مثلا فهرست موضوعی کتاب‌ها ارتباط بین فصل‌های یک کتاب را نشان می‌دهند که این همان چرخه طبیعی در کتاب است. خواننده باید از فصل اول شروع کند و به ترتیب به فصل‌های بعدی برسد. لینک های داخلی هم همین نقش را دارند و باید بتوانند مخاطب را اصولی و بر اساس نیازش هدایت کنند.  این همان چرخه طبیعی سایت است. رعایت چرخه طبیعی در لینک دهی داخلی از گیج شدن مخاطب جلوگیری کرده و او را در سایت نگه می‌دارد.

اگر نیاز به مشاوره در خصوص بهینه سازی سایت خود دارید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ خاتون تماس بگیرید.