چرا باید در مورد تصویر در کمپین ایمیلی خود فکر کنیم؟ اکثر افراد فکر میکنند که تنها استفاده از عناوین و متون جذاب بسیار مهم است و تصاویر به عنوان یک قسمت اضافه که فقط حجم ایمیلمان را زیاد کرده اند، میتوانند مورد استفاده قرار نگیرند. درست است؟
خب، صادقانه بگوییم، خیر!
همه ما، تصاویر را در ذهن خود 600.000 برابر سریع تر از یک متن پردازش میکنیم. شما فقط چند ثانیه مهلت دارید تا توجه فردی که یک ایمیل را باز کرده است جلب کنید. پس سرعت نقش مهمی بازی میکند. یک تصویر، سریعا باعث خواهد شد تا خواننده ایمیل کاملا در جریان موضوع ایمیل قرار گرفته و ماهیت متن ایمیل نیز بهتر انتقال پیدا کند.
تصاویر خوب، باعث افزایش نمایش محتوا و کلیلک در ایمیل شده و بر روی نرخ تبدیل مشتری، اثر مثبتی میگذارند. در مقابل، استفاده تصاویر بی کیفیت یا بهم ریخته در ایمیل، باعث عدم اعتماد خواننده آن به برند ارسال کننده شده و تصویری نامطلوب را از آن در ذهن برجای میگذارد.
در این مقاله، راهکار های صحیح در انتخاب تصویر در کمپین ایمیلی، تصاویری که باید از استفاده آن ها خودداری شوند و دلایل پیروی از ترندهای تصویری را به بحث و بررسی خواهیم گذاشت. همراه این مطلب خاتون هم باشید.
تاثیر تصویر در کمپین ایمیلی
چگونه از تصویر در کمپین ایمیلی استفاده کنیم؟
اگر استفاده صحیح از تصویر را در کمپین ایمیلی یا خبرنامه ها در یک جمله توصیف کنیم ، اینگونه خواهد بود:
یک تصویر عالی:
- با هر سلیقه ای زیبا به نظر میرسد
- توجه به متن را از بین نمیبرد
- ماهیت پیام فرستاده شده را میرساند
- و با شخصیت برند یا سازمان ارسال کننده همخوانی دارد.
حال، به صورت عمیق تر به بررسی موارد گفته شده خواهیم پرداخت.
1- تصویر در کمپین ایمیلی، توجه به متن را از بین نمیبرد
لازم نیست تصاویر فقط به این دلیل که ایمیل “دارای تصویر” باشد، به آن اضافه شوند!
اگر ایمیلی برای تایید حساب کاربری افراد ارسال میشود، بدون هیچ محتوای اضافه ای فقط باید دارای لینک تایید عضویت باشد. همچنین دلیلی وجود ندارد تصاویری به ایمیل اضافه شوند که هیچ نقشی در ایجاد ارتباط با خواننده ندارند.
2- یک تصویر خوب، مکمل متن ایمیل بوده و به رساندن بهتر پیام کمک میکند
منظور از تکمیل متن به وسیله یک عکس خوب چیست؟ اگر یک فروشگاه پوشاک آنلاین، قصد داشته باشد کاربران را در مورد تخفیف نوعی خاص از کفش هایش مطلع کند، باید عکسی از همین کفش را استفاده کند. این فروشگاه هیچگاه نباید عکس زنی خوشحال که در حال خرید است را به ایمیلش اضافه کند!
همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، یک عکس خوب نباید باعث ایجاد دوگانگی در متن شود، بلکه باید با انتخاب عکس های کاملا مرتبط، هدف از ارسال ایمیل را برای خواننده واضح و روشن نمود.
3- از عکس های جذاب، زیبا و با کیفیت استفاده کنید
شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما برخی از کمپین های ایمیلی از عکس های بی کیفیتِ غیر اصلی به همراه واترمارک برروی آن ها استفاده میکنند!
تمامی عکس های با کیفیت و جذاب، صرفا عکس های چند صد هزارتومانی تبلیغاتی که ماهر ترین عکاسان آنها را گرفته اند نیستند. بعضی وقت ها، عکس هایی که با یک تلفن همراه گرفته شده اما از کیفیت و خلاقیت خوبی برخوردارند، اثرگذاری بیشتری خواهند داشت.
جذابیت تصویر یک مفهوم نسبتاً ذهنی است. به همین دلیل باید با سلیقه مخاطبین خود آشنا شوید. در بخش ترندهای تصویری، به طور کامل تری به این موضوع خواهیم پرداخت.
4- برای تمام عکس های خود، سبک مشخصی را دنبال کنید
از تصاویر در ایمیل برای تقویت نام تجاری و سبک ارتباطی ارسال کننده استفاده میشود. افرادی که به دنبال ارسال ایمیل های موفق هستند، باید سبک تصویری و ارتباطی خود را ایجاد کرده و تمام محتوای ایمیل هایشان از جمله عکس ها را، در همان چارچوب قرار دهند. به عنوان مثال میتوان از تصاویر تخت یا فلت، عکس های عاطفی و خلاقانه متفاوت از مردم، موضوعات ورزشی (که باعث برقراری ارتباط و ایجاد انگیزه میشود)، عکس هایی با فیلترها و ویرایش های خاص یا طرح های گرافیکی و عکسنوشته ها استفاده کرد. در این زمینه انتخاب های بسیاری وجود دارد.
5- اگر میتوانید چیزی را با عکس نشان دهید، از کلمات استفاده نکنید
از آنجایی که هر ایمیل، زمان بسیار کمی برای جلب توجه خواننده دارد، باید از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم با عکس ها یا آیکون ها در آن استفاده کرد. اگر یک سایت میخواهد ویژگی جدیدش را با کاربرانش در میان بگذارد، میتواند از اسکرین شات استفاده کند یا با یک تصویر GIF به خوبی کاربرد ویژگی جدیدش را نمایش دهد. اگر شرکتی بخواهد به طور خلاصه در مورد تعرفه های جدیدش اطلاعاتی به مشتریان بدهد، بهتر است در کنار متن از آیکون ها نیز استفاده کند. اینکار به اطلاعات ساختار بخشیده و درک موضوع را برای خواننده ایمیل آسان تر میکند.
بیشتر بخوانید:
- انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال و عوامل تاثیرگذار بر آن
- چرا و چگونه پرسونای مخاطب خود را ایجاد کنیم؟
- نیمه پر لیوان بحران کرونا برای کسب و کارها
تصویر در ایمیل مارکتینگ
استفاده از چه تصاویری در ایمیل مناسب نیست؟
1- عکس های بسیار زیاد
قاعده مشترکی برای استفاده از متن ها و تصاویر در ایمیل وجود دارد: از مقدار زیاد استفاده نکنید! هیچ کاربری نمیخواهد برای پیدا کردن اطلاعات مدنظرش، یک متن طولانی را از ابتدا بخواند. تصاویر در کمپین ایمیلی باید به تعداد منطقی وجود داشته باشند. همین موضوع دقیقا در مورد عکس ها نیز صدق میکند. استفاده بیش از حد از عکس ها و محتوای تصویری باعث مزاحمت بصری شده و نمیگذارد مسائل با اهمیت در راستای دید کاربر قرار بگیرند. عکس پایین، نمونهای از استفاده بیش از حد و آزار دهنده تصویر در کمپین ایمیلی را نشان میدهد.
2- تصاویر کلیشهای
عکس هایی با محتواهای کلیشه ای بسیار خسته کننده اند و هیچگاه نمیتوانند توجه مخاطبین را جلب کنند. عکس هایی با مضمون خانواده های خوشحال، فرد موفقی که کت و شلوار به تن دارد و با شخص دیگری دست میدهد، یا خانم هایی که از خوردن سالاد در رژیم غذاییشان بسیار خوشحالند!
هنگامی که از این نوع عکس ها برای برقراری ارتباط استفاده میشود، برای مخاطب این برداشتها را در پی دارد:
- ارسال کننده ایمیل، فاقذ هرگونه سلیقه و تصوری است.
- او به هیچ چیز اهمیتی نداده و از دم دستی ترین تصاویر برای استفاده در ایمیلش استفاده میکند.
قطعا اگر چنین تصوری از ارسال کننده ایمیل در ذهن خواننده شکل بگیرد، هیچگاه نمیتوان انتظار یک بازاریابی ناب و تجربه همکاری یا فروش موفق را داشت.
تصویر کمپین ایمیلی
ترندهای بصری چه هستند و چرا باید نسبت به آنها برای تصویر در کمپین ایمیلی آگاه بود؟
ترندهای عکاسی میآیند و میروند. ما هرروز ممکن است چندین عکس بگیریم و صدها عکس را در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف ببینیم. تمامی این عکس ها، درک ما را از فضای بصری پیرامونمان تغییر میدهند. امروزه دیگر هیچکس خنده های دروغین مدل های عکاسی و تصاویر صحنه سازی شده با بهترین دکوراسیون را باور نمیکند.
به منظور جلب اعتماد مخاطبین، باید از اثر تصاویر بر احساسات آنان و تصاویر مربوط به موضوع ارسالی آگاه بود.
در میان ترندهای روز سال 2020 برای ارسال ایمیل، به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم:
سبک زیبایی شناسی دهه 90 میلادی
فیلترهای آنالوگ، ژاکت های جین و رنگ های نئونی مخاطبین را به یاد تصاویر دهه 90 میلادی میاندازد. با استفاده از این ترند و سبک تصاویر میتوانید دوران کودکی مخاطب خود را برای او یادآور شده و حسی نوستالژیک به او القا کنید. تصویر در کمپین های ایمیلی باید جذابیت داشته باشد.
تصاویر معمولی و ساده
به جای استفاده از تصاویر پر زرق و برق تبلیغاتی، از تصاویری ساده مانند یک مهمانی با دوستانتان یا اولین باری که یک کودک قادر به راه رفتن است استفاده کنید. نورپردازی یا چیدمان صحنه در این تصاویر برای هیچکس اهمیتی ندارد. تنها موضوع مورد اهمیت در اینجا انتقال احساسات و شکار لحظه هاست.
POV
استفاده از تصاویر (POV (point of view به معنای عکاسی از زاویه دید خودتان یا یک زاویه غیر استاندارد است. تلفن های همراه هوشمند، این فرصت را برای ما فراهم کرده اند که دنیا را از زاویه دید خودمان ببینیم و آن را به دیگران نشان دهیم: چگونه آشپزی میکنیم، چگونه رانندگی میکنیم و حتی چگونه در ساحل استراحت میکنیم!
استفاده از تصاویر مینیمال
رنگ های اصلی متضاد و گرادیانت های تصویر در کمپین ایمیلی، قادرند تصاویر مینیمالیستی و سادهای را خلق کنند. به این منظور میتوان از تصاویر تخت یا طرح های ساده و رنگ روشن برای پس زمینه ایمیل استفاده کرد. تصاویر مینیمال باید در عین سادگی، جذابیت خود را حفظ کرده و باعث جلب توجه مخاطبین شوند. برای استفاده از این طرح ها، بهتر است از فردی متخصص در زمینه گرافیک و طراحی کمک گرفت.
در مجموع معتقدیم تصویر در کمپین ایمیلی میتواند تاثیرگذار باشد اگر به صورت اصولی و مناسب استفاده شود. برای مشاوره با کارشناسان خاتون تماس بگیرید.