دیجیتال برندینگ اصطلاحی است که با رشد اینترنت و کاربردش در کسب و کار آنلاین متداول شد. استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ از جمله سایتها و شبکههای اجتماعی، افقهای جدیدی به روی کسب و کارها گشود. امروزه برندها با استفاده از ابزارهای دیجیتال، میتوانند مسیر خود را سریعتر طی کنند و زودتر مخاطبان خود را پیدا کنند.
در واقع برندینگ دیجیتال به شما کمک میکند تا در دنیای دیجیتال محصولات خود را به سرعت معرفی کرده و در اختیار مشتریان قرار دهید. به این ترتیب محصولات و خدمات میتوانند حتی در دورترین فاصلههای جغرافیایی معرفی شده و مشتری جذب کنند. فضای دیجیتال حتی برای کسب و کارهای کوچک نیز بسیار کاربردی استو این امکان را به آنها میدهد تا مسیر رشد خود را سریعتر طی کنند.
امروزه دیجیتال برندینگ، جای روشهای سنتی را گرفته و بازاریابی آنلاین بستر مناسبتری برای معرفی کسب و کارها شده است. برندسازی دیجیتال یعنی درحالیکه برند شما حضور ندارد، مشتریان درباره شما چه میگویند. ایجاد اعتبار، بخش مهمی از مدیریت دیجیتال برند است. در این مقاله همراه خاتون باشید تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.
برندسازی دیجیتالی
دیجیتال برندینگ چیست؟
دیجیتال برندینگ ابزاری است برای معرفی برند در دنیای واقعی با ابزارهای دیجیتال. اما هدف آن، لزوما افزایش فروش محصولات نیست بلکه معرفی و افزایش آگاهی از برند و ایجاد وفاداری مشتری در بلندمدت است.
واقعیت این است که برندینگ دیجیتال و ورود به فضای دیجیتال یک شبه اتفاق نمیافتد و مستلزم برنامهریزی، تهیه استراتژی و سرمایه گذاری است.
در برندینگ دیجیتال زمانی موفق میشوید که کلیه فعالیتهای آنلاین شما با کلیه فعالیتهای برندتان در فضای آفلاین یکپارچه باشند.
اهمیت استفاده از فضای دیجیتال برای برندینگ
برندینگ در دنیای دیجیتال، مشتریان بالقوه شما را هدف میگیرد. با برندسازی دیجیتال، میتوانید خودتان و وجوه تمایزتان با رقبا را به مشتریان بالقوه معرفی کنید. هنگامیکه مخاطبان در فضای دیجیتال با کسب و کار شما آشنا میشوند، خرید سریعتر اتفاق میافتد. بنابراین شما برای جلب نظر مشتریان بالقوه میتوانید از ابزارهای دیجیتال استفاده کنید. در دنیای دیجیتال، مخاطبان به سراغ شما میآیند اگر شما از این ابزارها به خوبی استفاده کنید.
تفاوت دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ با هم متفاوت هستند. دیجیتال مارکتینگ بر کیفیت محصول یا سرویس، متمرکز میشود در حالی که برندینگ جزئیتر است. در برندینگ دیجیتالی به جای تمرکز روی یک محصول، ارزشهای مهم شرکت بیان میشود. هنگامیکه که مشتری خرید میکند، برند در ذهن او میماند. اما دیجیتال مارکتینگ فرایند جذب مشتری است.
برندینگ دیجیتالی
مزایای برندینگ در فضای دیجیتال
برندینگ و مدیریت برند همیشه اهمیت داشته است. اما هنگامیکه در فضای دیجیتال به عنوان یک کسب وکار آنلاین فعالیت میکنیم، متوجه مزایای دیجیتال برندینگ میشویم.
مطلب بیشتر:
اعتمادسازی
برای ایجاد بهترین کانالهای ارتباطی در جهت رشد و اعتمادسازی، چارهای ندارید جز استفاده از ابزارهای برندینگ دیجیتال. برندینگ دیجیتال همان ابزاری است که به شما این امکان را میدهد تا هزینه کمتری برای پیدا کردن، جذب و ارتباط با مشتریان دارد.
برندینگ دیجیتال به شما این امکان را میدهد تا برند شما در ذهن مخاطب شکل بگیرد و به صورت شخصیسازی شده شما را به دیگران نیز معرفی کنند. در واقع مخاطبان شما را پیدا میکنند و شما را به اشتراک میگذارند. این موضوع موجب میشود تا با وجود قدمت کمتر در مقایسه با بسیاری از رقبا و همکاران، این امکان را داشته باشید تا با توجه به چشم اندازهای هر کدام از مشتریان، سناریوی هدفمند و هنرمندانه در جهت ایجاد ارتباز های معنادارتر با مخاطبان بازار هدف، ارتباط دو طرفه برقرار کنید.
مطلب مرتبط:
- انواع استراتژی بازاریابی دیجیتال و عوامل تاثیرگذار بر آن
- تفاوت تبلیغات دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ و ضرورتهای آنها
- 10 مرحله توسعه برند و روشهای آن
- کرونا و کسب و کار | نیمه پر لیوان بحران کرونا
روشهای برندسازی دیجیتال
کسب و کارها به وسیله کانالهای متعددی پروژههای دیجیتالی برندینگ را اجرا میکنند. برخی از این کانالها شامل راهاندازی سایت، سئو، لوگو، بازاریابی شبکههای اجتماعی، تبلیغات کلیکی، بازاریابی محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ هستند. فراموش نکنید که هر کدام از این کانالها روش و استراتژی ویژه خود را دارند. بنابراین نیاز است تا در هر زمینه دانش و تجربه کافی داشته باشیم.
موفقیت برندینگ درفضای دیجیتال
برای موفقیت در برندینگ دیجیتال، داستان بگوئید. باید با داستان، خود را به مخاطب نزدیک کنید و حس صمیمیت با او ایجاد کنید. لازم برند شما ازروشهای مختلف تولید محتوا استفاده کند تا توسط مخاطبان دیده شود. همچنین تلاش کنید در دسترس باشید و انتظارات مخاطبان خود را سریع برآورده کنید. واکنش به موقع و اصولی به مخاطبان، میتواند تصویری خوشایند از شما در ذهن مخاطب ایجاد کند.
این پروسه یک فعالیت موقتی نیست. باید به طور مداوم در روند کاری خود آن را مد نظر قرار داده و مورد بازنگری و بروز رسانی قرار دهید. همانگونه که برند شما در فضای آفلاین نیاز به نگهداری مداوم دارد در فضای مجازی نیز همینطور است. بنابراین لازم است از همان ابتدای راه، استراتژی مشخصی برای آن پیشبینی کنید.
برای دریافت مشاوره بیشتر میتوانید با کارشناسان خاتون تماس بگیرید.