یکی از جذابترین بخشهای برندینگ و تبلیغات، طراحی لوگو موشن است. لوگو موشن از زیر شاخههای موشن گرافیک است. متحرکسازی لوگو و همراهی آن با موزیک یا صدا میتواند تجربه جذاب و منحربهفردی برای بیننده باشد. از مزایای لوگو موشن این است که بیشتر از لوگو قابلیت جلب توجه مخاطب را دارد. اما کاربرد لوگو موشن چیست و چه فایدهای دارد؟ همراه خاتون باشید تا ابتدا به معرفی انواع لوگو موشن بپردازیم و سپس مزایای آن را بررسی کنیم.
- بیشتر بخوانید: محتوای موشن گرافیک و تبلیغات جذاب
انواع لوگو موشن
لوگو موشن دارای انواع و با فرمتهای متفاوت است. بر این اساس با در نظر گرفتن نوع کسب و کار و نحوه استفاده از لوگو در تبلیغات، یکی از آنها را انتخاب میکنیم. با این حال انتخاب لوگو موشن میتواند تا اندازهای هم سلیقهای باشد و این علاوه بر نظر طراح، به نظر کارفرما هم بستگی دارد. اما به طور کلی 3 نوع لوگو موشن وجود دارد که عبارتند از:
- بیشتر بخوانید: مهمترین کسب و کارهای پولساز 2021 در چه حوزهای هستند؟
لوگو موشن فلت
لوگو موشن فلت در فضای دو بعدی طراحی میشود. این طراحی معمولا به صورت مینیمال و با استفاده از افکتهای گرافیکی و کارتونی انجام می شود. سادگی عناصر، استفاده از رنگهای روشن و تایپوگرافی خوانا از اصول این نوع لوگو موشن است که هویت برند را راحتتر به مخاطب انتقال میدهد. بنابراین در طراحی فلت از از بافت، گرادیان و فرمهای پیچیده پرهیز میشود.
لوگو موشن سه بعدی
حجم دادن به لوگو بارزترین ویژگی و از مزایای لوگو موشن سه بعدی است. همچنین ترکیب این حجم با فضای سه بعدی و افزودن دوربین و حرکت آن به علاوه صوت، یک لوگو موشن سه بعدی را خلق میکند. در واقع موشن گرافی سه بعدی، به دنیای واقعی شباهت دارد و برخلاف موشن گرافی دوبعدی، فضا و اشیاء عمق دارند و این پارامتر موجب ایجاد شباهت میان موشن گرافی و دنیای واقعی میشود. علاوه براین در موشن گرافی سه بعدی عناصر دیگری از جمله صحنهها، زاویه دید، میزان نور و روشنایی نیز مورد توجه قرار میگیرند.
لوگو موشن آماده
استفاده از لوگو موشن آماده بسیار ساده است. با پیشرفت نرم افزارهای گرافیکی و وجود قالبهای آماده، این امکان وجود دارد که با کمترین هزینه و در کوتاهترین زمان، یک لوگو موشن حرفهای داشته باشید. استفاده از قالبهای آماده به این ترتیب است که طرح کلی در ویدیو یا تصاویر مشخص شده و تنها کافی است طراحان با جایگذاری لوگو و ایجاد تغییراتی جزئی، آن را شخصی سازی کنند.
از مزایای لوگو موشن های آماده این است که معمولا طرح کلی آن به صورت پیش نمایش وجود دارد و انتخاب را برای مشتری تسهیل میکند.
- مطلب مرتبط: برترین ترندهای طراحی گرافیک در 2021
کاربرد لوگو موشن
از اصلیترین مزایای لوگو موشن یا لوگوی متحرک، استفاده از انواع عناصر گرافیکی و قابلیت ایجاد تاثیر فوری و عمیق بر روی مخاطب است. کاربرد اصلی لوگوموشن در برندینگ و تبلیغات است. بخشی از مسئولیت ایجاد محبوبیت و جذابیت برند نزد مخاطب، به عهده لوگوموشن است و قطعا سرمایهگذاری در طراحی لوگوموشن به صرفه خواهد بود.
با توجه به اینکه در تولید محتوای دیجیتال هدف اصلی، افزایش ترافیک سایت و جذب مخاطبان بیشتر است، تصویری که از لوگو و برند شما در ذهن کاربر ایجاد میشود از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از بهترین روشها برای تبلیغ برند، استفاده از لوگو موشن در محتواهای ویدیویی است.
همچنین لوگو موشن میتواند با آدرس، تلفن و یا شعار شرکت ترکیب شود و به این ترتیب مخاطب ارتباط بیشتری با برند برقرار کند. از لوگو موشن میتوان در موارد زیر استفاده کرد:
• در تبلیغات کوچک با هدف تاثیرگذاری فوری
• در وب سایت ها و شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام به منظور افزایش ترافیک
• در ویدیوهای تبلیغاتی و آموزشی
بیشتر بخوانید:
مزایای لوگو موشن
اما به طور کلی لوگو موشن چه مزایای برای برند دارد؟ این کاربردها عبارتند از:
• یادآوری و افزایش آگاهی از برند.
• ارائه یک تصویر حرفهای از برند با نمایش یک لوگوی متحرک جذاب و تقویت ارتباط با مخاطبان و مشتریان بالقوه.
• ایجاد ذهنیت خوشایند برای مخاطب
• ماندگار شدن برند در ذهن مخاطب
• ارائه داستان برند در لوگو موشن
• استفاده از عناصر حرکت و صدا برای انتقال بهتر برند به مخاطب
• جلب اعتماد مخاطب
• قابلیت استفاده در پلتفرمهای گوناگون
اما نکته مهم دیگر که نباید از ذهن دور بماند این است که با یک بار سرمایهگذاری برای طراحی لوگو موشن، تا مدتها میتوان از مزایای آن بهرهمند شد. به عبارت دیگر، طراحی لوگوموشن یک سرمایهگذاری بلند مدت و شاید دائمی است که سبب ایجاد تغییرات عمده در جهت بهبود برند میشود.
آیا شما چنین تجربهای داشتهاید؟ آیا تا کنون از مزایای لوگو موشن که برندهای دیگر پس از استفاده از آن تجربه کردهاند مطلع شدهاید؟