مدیریت شبکه های اجتماعی موضوعی است که ذهن بسیاری از مدیران کسب و کارها به آن معطوف است. در واقع مدیریت شبکه های اجتماعی زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال است. افزایش حضور در شبکه های اجتماعی و جذب و تعامل با مخاطبان هدف، این روزها به رقابتی تنگاتنگ در میان برندها تبدیل شده است. شبکه های اجتماعی ابزاری کاربردی به منظور دیجیتال برندینگ، بازاریابی یا دیجیتال مارکتینگ، معرفی محصولات و خدمات، ارتباط با مشریان و جذب مخاطب تازه هستند. بنابراین لزوم فعالیت در این فضا بیش از گذشته احساس می‌شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید: 

این روزها کاربران این شبکه ها به شدت افزایش پیدا کرده‌اند و به راحتی با گوشی تلفن همراه خود در میان انبوه اطلاعات این فضاها در حال جستجو و وقت‌گذرانی هستند. یکی دیگر از جذابیت‌های شبکه های اجتماعی این است که متعلق به فرد یا گروه خاصی نیست و از هر قشر و هر طبقه اجتماعی در این فضا حضور دارند.

این مطلب را بخوانید:

در واقع استفاده از انواع شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام Instagram، تلگرام telegram، فیسبوک Facebook، یوتیوب Youtube، لینکدین LinkedIn، توئیتر Twitter ، پینترست Pinterest، آپارات و غیره به بخشی از فعالیت‌های بازاریابی تبدیل شده است. پیامدهای مثبت استفاده از این ابزارها غیرقابل انکار است و این موضوع سبب شده تا این روزها رقابت بالایی در نحوه فعالیت در این حوزه صورت بگیرد. ترجیح بسیاری از کسب و کارها برون سپاری مدیریت شبکه های اجتماعی است تا از حرفه‌ای بودن این فعالیت‌ها اطمینان پیدا کنند.

برای اطلاع از خدمات دیجیتال مارکتینگ خاتون، کلیک کنید.

برون سپاری مدیریت شبکه های اجتماعی

برون سپاری مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی شامل چه فعالیت‌هایی است؟

منظور از مدیریت شبکه های اجتماعی، تنها محتوا گذاری در شبکه های اجتماعی نیست. این موضوع حوزه‌ای گسترده دارد که متاثر از استراتژی بازاریابی است و شامل تبلیغات آنلاین و مدیریت کمپین های تبلیغاتی، ایجاد تعامل با مخاطبان و دریافت بازخورد از آنان، یافتن فرصت‌های جدید و ارائه راهکار و پیشنهاد به مدیران جهت دستیابی به اهداف شرکت می‌شود.

همچنین شبکه های اجتماعی، ابزاری کاربردی در جهت بهبود سئو و بهینه سازی سایت و افزایش ترافیک سایت هستند. شبکه های اجتماعی این قابلیت را دارند تا استفاده اصولی از آن‌ها، ترافیک بالایی جذب سایت شود و بازدید از محتوای سایت افزایش پیدا کند. پس از طراحی سایت و راه‌اندازی آن که این روزها از مهم‌ترین فعالیت‌های هر کسب و کاری است، نوبت به سئو و افزایش ورودی سایت می‌رسد.

سوشال مدیا ابزاری چند منظوره است که می تواند فرصت بزرگی باشد برای این که کسب و کارها خیلی زودتر از آن‌چه انتظارش را دارند به اهداف خود دست پیدا کنند. اما موضوع مهم، نحوه استفاده از آن و چگونگی حضور در این فضا است. برای این منظور نیاز است تا کارشناسان حرفه‌ای در کنار مدیران حاضر شوند تا روشی اثربخش در این حوزه به کار گرفته شود.

این مطلب را بخوانید:

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی هم کار آسانی نیست. تنوع و فراوانی اطلاعات و سرگرمی‌های گوناگون در این فضا موجب شده تا خلاقیت عامل مهمی در محبوبیت و افزایش بازدید باشد. تولید محتوا با قابلیت وایرال شدن، نیاز به تخصص و تجربه دارد. زمینه محتوای شبکه های اجتماعی هم می‌تواند آموزشی، اطلاع‌رسانی، خبری، سرگرمی و غیره باشد.

مطالب بیشتر:

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی یک ضرورت در پیاده‌سازی استراتژی های بازاریابی هستند و به همین دلیل شناسایی اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی نیز دارای اهمیت است. این اصول عبارتند از:

۱- پیش‌بینی استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی در استراتژی های بازاریابی
۲- ایجاد برنامه استراتژیک و اجرایی برای هر کدام از شبکه‌های اجتماعی
3- حضور در شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب
4- ایجاد پست‌های جذاب، با کیفیت
5- توجه به شخصیت مخاطبان یا پرسونا در طراحی پست‌ها
6- فعالیت منظم و مداوم
7- پشتیبانی شبکه های اجتماعی و پاسخگویی به مخاطبان و استفاده از تعامل با آنان برای دریافت بازخورد
8- تولید محتوای بصری جذاب
9- ارزیابی فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ابزارهای دقیق و حرفه‌ای
10- ارتباط با اینفلوئنسرها و استفاده از قابلیت‌های آنان در تبلیغات شبکه های اجتماعی
11- استفاده از مسابقه برای کمپین های تبلیغاتی
12- حضور فعال در گروه‌ها و انجمن‌های مرتبط
13- استفاده از هشتگ و تحلیل و بررسی هشتگ‌های مختلف
14- بررسی و رصد مداوم فعالیت‌های رقبا در شبکه‌های اجتماعی
15- به روز بودن صفحات
16- استفاده از شبکه‌های حرفه‌ای‌تر مانند لینکدین

استراتژی شبکه های اجتماعی

استراتژی شبکه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی

طراحی و تدوین استراتژی شبکه های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین مراحل مدیریت شبکه های اجتماعی است. در واقع پیش از آغاز فعالیت خود، لازم است مطمئن شوید که آن فعالیت‌ها قرار است دقیقا شما را به کجا برسانند و از چه مسیری باید پیش بروید. برون سپاری مدیریت شبکه های اجتماعی، نحوه رقابت در این فضا، چگونگی انجام تبلیغات شبکه های اجتماعی، انتخاب پلتفرم مناسب با اهداف، شناسایی پرسونا، نوع محتوا، تعداد محتواها و ایجاد تقویم محتوایی بخشی از فرایند تدوین استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی است.

این مطلب را بخوانید:

تجربه شما…

تا کنون چه چالش‌هایی در مدیریت شبکه های اجتماعی برای شما به‌وجود آمده که نیاز به مشاوره داشته‌اید؟ آیا شما تمایل به برون سپاری مدیریت شبکه های اجتماعی خود دارید یا این فعالیت ها در درون سازمان انجام می‌شود؟