موشن گرافی و تولید محتوای موشن گرافیک یکی از ابزارهای جذاب دیجیتال مارکتینگ است. این ابزار اکنون به بخشی جدائی‌ناپذیر از دنیای تبلیغات و بازاریابی محتوایی تبدیل شده است. محتوای موشن گرافیک جذابیت بیشتری در مقایسه با دیگر انواع محتوا داشته و به همین دلیل توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب می‌کند. پست‌های موشن گرافیک از قابلیت بالایی در برقراری تعامل و افزایش CTA در میان کاربران شبکه های اجتماعی برخوردار هستند.

اما موشن گرافی دارای چندین زیرمجموعه و زیرشاخه است. انواع محتواهای موشن گرافیک می‌توانند در موقعیت‌های مختلف و به روش‌هایی گوناگون به منظور تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار گیرند. برخی عقیده دارند که موشن گرافی نقش بزرگی را در آینده بازاریابی ایفا خواهد کرد. از محتوای موشن گرافیک چه در مرحله معرفی کسب و کار و چه در مرحله توسعه آن می‌توان استفاده‌های متنوعی کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 

تولید محتوای جذاب با موشن گرافی

تولید محتوای جذاب با موشن گرافی

تاثیر موشن گرافی بر تبلیغات

استفاده از موشن گرافی در تبلیغات، این قابلیت را برای برند ایجاد می‌کند تا ابتدا نظر مخاطب را با جذابیت بصری خود جلب کرده و سپس برند را به او معرفی کند. به این ترتیب مخاطب این تصور را ندارد که در حال مشاهده تبلیغات است.

با استفاده از قابلیت‌های موشن گرافی می‌توان رنگ و صدا و حسی متفاوت ایجاد کرد. تبلیغات موشن گرافیک بهتر و بیشتر در خاطر مخاطب ماندگار می‌شوند. به نظر می‌رسد که این روزها رقابت بر سر همین انواع پویانمایی‌ها و متحرک‌سازی‌ها، برای نشان دادن قدرت و جذابیت برندها است.

در این مقاله از وبلاگ خاتون، با تولید محتوای موشن گرافیک و انواع آن بیشتر آشنا می‌شویم. همراه ما باشید تا سری بزنیم به دنیای جادویی و هیجان‌انگیز موشن گرافی.

بیشتر بخوانید:

 آشنایی با محتوای موشن گرافیک

برای ساخت یک کلیپ، نیاز به دوربین، ابزارهای نورپردازی و صداگذاری، گاهی بازیگر و در نهایت تدوین ویدئو دارید. اما گاهی می‌توان با استفاده از ابزارهای کامپیوتری، بسیاری از این نیازها را بدون دردسر فراهم کرد. به این ترتیب هم در زمان صرفه‌جویی خواهد شد و هم هزینه شما کاهش پیدا خواهد کرد. اما جذابیت موشن گرافی هم موضوع دیگری است که نباید دست کم گرفت.

موشن گرافی مخاطبان فراوانی دارد که با علاقه پای تماشای این‌گونه پست‌ها می‌نشینند. این محتواها می‌توانند برای تهیه تیزرهای تبلیغاتی معرفی برندها، بازاریابی و یا برنامه‌های آموزشی بسیار جذاب باشند. اما موشن گرافی دارای انواع گوناگون است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم:

انواع موشن گرافی

انواع موشن گرافی

انواع محتوای موشن گرافیک

انواع و موارد استفاده موشن گرافی عبارتند از:

1-        موشن گرافی

در تعریفی کوتاه می‌توان گفت موشن گرافی، متحرک سازی تصاویر و وکتورها است که با صداگذاری جذاب ارائه و قابل درک می‌شود.

2-      ویدئو موشن

در واقع ویدئو موشن ترکیب فیلمبرداری و گرافیک است. برای زمان‌هایی که امکان فیلبرداری نیست می‌توان از گرافیک استفاده کرد. گاهی برای تبلیغات، تیزر و یا ویدئوهای آموزشی به‌جای فیلمبرداری از ویدئو موشن استفاده می‌شود که برای مخاطب می‌تواند جذاب‌تر باشد. ویدئوموشن قابلیت ترکیب با سبک‌های دیگر ویدئوموشن را دارد.

 

3-     استاپ موشن

این نوع از موشن گرافی در واقع با عکاسی از اشیاء واقعی خلق می‌شود. در این روش، از اشیاء با حرکاتی جزئی عکاسی می‌شود. سپس با نرم‌افزارهایی مخصوص به این کار، تصاویر در کنار هم قرار داده می‌شوند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که تصاویر در حال حرکت هستند.

4-      اینفوموشن

در محتوای اینفوموشن، اطلاعات در قالبی گرافیکی نمایش داده می‌شوند. این روش یکی از جذاب‌ترین انواع محتوا را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. فرایند کار به این ترتیب است که ابتدا اینفوگرافی ترسیم می‌شود و سپس مرحله به مرحله محتوا قابل مشاهده می‌شود.

5-      لوگوموشن

در لوگوموشن، لوگو با حرکت و صدا، به شکلی جالب توجه به نمایش درمی‌آید. با استفاده از این روش، لوگو بهتر در خاطر مخاطب می‌ماند.

آژانس مسافرتی رهبال آسمان یکی از شرکت‌هایی است که تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ خود را به خاتون سپرده است. در بالا لوگوموشن جذابی که برای این آژانس طراحی شده است را مشاهده می‌کنید.

 

6-      گیف موشن

گیف موشن ابزاری کاربردی به ویژه برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی است. گیف موشن از جمله فاکتورهایی است که در محبوبیت شبکه های اجتماعی موثر است.

قیمت موشن گرافی

قیمت موشن گرافی

عوامل موثر در تعیین قیمت موشن گرافی

در تعیین قیمت موشن گرافی از ابتدا نمی‌توان مبلغی ثابت را مطرح کرد. هزینه ساخت موشن گرافی، ثانیه‌ای محاسبه می‌شود. قیمت گذاری موشن بر اساس چندین فاکتور متفاوت انجام می‌شود. از مهم‌ترین فاکتورهای موثر در قیمت موشن گرافی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک پروژه و پیش‌نیازهای آن
  • تجهیزات لازم
  • زمان مورد نیاز

البته تجربه و میزان توانایی هنرمند هم در این تعیین قیمت موثر است و این موضوع به کیفیت کار ارائه شده بازمی‌گردد.

تجربه شما…

آیا تا کنون از انواع محتواها یا تبلیغات موشن گرافیک استفاده کرده‌اید؟ آیا تاثیر خاصی مشاهده کرده‌اید؟ کدامیک از انواع موشن گرافی برای شما در جلب مخاطب موثرتر بوده است؟