سایز تصاویر اینستاگرام یک مقدار مشخص است. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان است که در حال حاضر بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در سرتاسر جهان دارد.

به همین دلیل بسیاری از مشاغل به عنوان بستری برای بازاریابی به آن روی آورده اند. علاوه بر آن اینستاگرام به دلیل رویکرد عکس محوری که دارد برای نمایش محصولات شما یک پلتفرم کاملا مناسب است و شما میتوانید با طراحی بصری مناسب محصولاتتان را برای مخاطبان بسیار گسترده ای نمایش دهید.

اگر شما هم قصد دارید از اینستاگرام برای فروش محصولاتتان استفاده کنید، ابتدا باید قواعد اساسی آن را یاد بگیرید. یکی از قواعد بسیار مهم اینستاگرام، سایز عکس و یا ویدئویی است که شما میخواهید پست یا استوری کنید. زیرا اگر از قواعد سایز عکس اینستاگرام غافل شوید ممکن است مقداری از محتوای عکس یا ویدئوی خود که برای آن وقت و انرژی صرف کرده اید از بین برود.

سایز پست در اینستاگرام:

تا قبل از سال 2015 اینستاگرام فقط از تصاویر مربعی پشتیبانی میکرد و برای این که بتوانید محتوای خود را تمام و کمال نمایش دهید باید سایز آن را به مربع تبدیل میکردید در غیر این صورت اینستاگرام مقداری از محتوای عکس شما را برش میداد تا آماده نمایش شود. اما پس از آن با گسترش این شبکه اجتماعی، امکان انتشار عکس های پرتره نیز فراهم شد اما همچنان سایز های مشخصی وجود دارد که اینستاگرام به طور خودکار سایز محتوای شما را به آن سایز ها تغییر می دهد.

در ادامه سایز های استاندارد اینستاگرام آورده شده است.

سایز افقی پست اینستاگرام:

اندازه سایز پست افقی اینستاگرام 1080 پیکسل در 566 پیکسل است و برای این که محتوای شما در این قاب قرار بگیرد باید نسبت ابعاد آن 1:1.91 باشد و تصاویری که از 566 * 1080 کوچکتر باشند، بزرگنمایی شده و کیفیت آن ها پایین می آید.

 سایز عمودی پست اینستاگرام:

اندازه سایز پست عمودی اینستاگرام 1080 پیکسل در 1350 پیکسل است و برای این که محتوای شما در این قاب قرار بگیرد باید نسبت ابعاد آن 5:4 باشد و اگر تصویر شما از این ابعاد بزرگتر باشد، اینستاگرام آن را کوچک میکند تا در این قاب قرار بگیرد و اگر این نسبت رعایت نشده باشد نیز، اینستاگرام به طور خودکار قسمتی از آن را برش می دهد.

سایز مربعی پست اینستاگرام:

اندازه سایز پست عمودی اینستاگرام 1080 پیکسل در 1080 پیکسل است و برای این که محتوای شما در این قاب قرار بگیرد باید نسبت ابعاد آن 1:1 باشد.

همانطور که می بینید عرض تصویر در هر 3 حالت ثابت (1080) است و ارتفاع تغییر میکند. اگر تصویری با عرض کوچکتر بارگذاری کنید، اینستاگرام متناسب با سایز پست آن را میکشد و با کیفیت پایین تر نمایش میدهد و اگر بزرگتر باشد، قسمتی از آن را برش میدهد.

ذکر این نکته نیز ضروری است که تمام پست ها در پروفایل به سایز 1080 * 1080 نمایش داده میشوند و اگر پست شما با سایز دیگری بارگذاری شده باشد، اینستاگرام به طور خودکار آن را به این سایز تغییر داده و نمایش میدهد.

بهترین سایز برای Instagram marketing  چیست؟

همانطور که گفته شد در نهایت همه سایز ها در صفحه پروفایل شما به سایز 1080 * 1080 تغییر میکنند و اگر قصد ایجاد یک طراحی زیبا برای نمای پیجتان را دارید بهتر است از نسبت 1:1 استفاده کنید. علاوه بر آن سایز مربعی صفحه نمایش گوشی ها را به زیبایی پر میکند در حالی که تصاویر افقی و عمودی فضای خالی زیادی در صفحه نمایش ها ایجاد میکنند.

 

 

اما اگر نمای پیج برایتان چندان اهمیت ندارد و قصد دارید تا تجربه یک عکس را با تمام جزئیات به مخاطبتان منتقل کنید به سراغ عکس های پرتره ( عمودی ) بروید.

سایز استوری اینستاگرام:

استوری های اینستاگرام راهی عالی برای رسیدن به مخاطب است و میتواند حس شما را در هر لحظه منتقل کند. همچنین الگوریتم های اینستاگرام باعث میشود تا استوری های شما به نسبت پست ها به مخاطبین بیشتری نمایش داده شود و علاوه بر آن امکانات جذابی که در اختیارتان میگذارد ( مانند: نظرسنجی، سوال پرسیدن و…) باعث ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبینتان میگردد.

با تمام این تفاسیر استوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به آن اهمیت ویژه ای داد لذا بهتر است برای طراحی استوری های اینستاگرامی خود وقت بیشتری صرف کنید و سایز دقیق آن را رعایت کنید. استوری تمام صفحه است و باید با سایز 1080 * 1920 ( نسبت 9:16 ) بارگذاری شود.

 

 

 

 

سایز عکس پروفایل اینستاگرام:

تصویر پروفایل اینستاگرام به صورت مربعی است و اینستاگرام آن را به دایره تبدیل میکند پس بهتر است گوشه های تصویر را خالی بگذارید تا چیزی از دست نرود. سایز دقیق پروفایل در تلفن های هوشمند 110 * 110 و در دسکتاپ 180 * 180 است. همچنین یک نسخه کوچک شده از عکس ها با سایز 40 * 40 نیز برای نتایج جستجو وجود دارد.

بهتر است همیشه عکس پروفایل خود را با نسیت 1:1 آماده کنید تا اینستاگرام برای شما تصمیم نگیرد که کدام قسمت از عکستان را حذف کند

 

 

سایز کاور هایلایت اینستاگرام:

کاور هایلایت نیز همانند عکس پروفایل از نسبت ابعاد 1:1 پیروی میکند و بهتر است با همان سایز عکس پروفایل بارگذاری شود.

سایز کاور IGTV:

اینستاگرام به شما این امکان را میدهد تا برای فیلم های IGTV خود کاور انتخاب کنید.

همانطور که میدانید اینستاگرام کاور IGTV  را در قسمت های مختلفی نمایش میدهد که سایز هرکدام متفاوت است.  

در قسمت IGTV سایز کاور باید 1080 * 1680 باشد تا به طور کامل نمایش داده شود. در صفحه پروفایل نیز در قسمت IGTV کاور شما نمایش داده میشود که سایز آن از نسبت عادی 9:16 کمی باریک تر است و سایز دقیق آن 1680 * 945 است. در قسمت پست ها نیز یک پیش نمایش از فیلم نمایش داده میشود که کاور آن در همان سایز 1080 * 1080 است.

پیشنهاد: بهتر است با توجه به تغییرات سایز کاور IGTV تصویری با ابعاد 1680 * 1080 بسازید و مطالب مهم آن را در مربعی به ابعاد 945 * 945 در وسط صفحه قرار دهید چون این تنها مکانی است که در همه حالات دست نخورده باقی می ماند.

 

 

 

 

سایز ویدئو IGTV:

سایز ویدئو در IGTV تمام صفحه است و میتوانید ویدئو های عمودی و افقی را با سایز های 1080 * 1920 و 1920 * 1080 بارگذاری کنید.