امروزه ردیت در دیجیتال مارکتینگ ابزاری موثر به حساب می‌آید. این پلتفرم بیش از پنجاه هزار انجمن فعال و بیش از 250 میلیون کاربر دارد. جالب است بدانید ردیت (Reddit) به صورت ماهیانه میزبان 8 میلیارد بازدیدکننده است. در واقع این پلتفرم یک دنیای آنلاین پر سر و صدا است که درهای آن به روی همه باز است. دقیقاً به همین دلیل است که بازاریابان دیجیتال و فعالین دیجیتال مارکتینگ علاقه بسیاری به این فضا نشان می‌دهند.
میشل سیمپسون، مدیر بازاریابی Bestessays اعتقاد دارد که Reddit هر دقیقه در حال رشد است. وی بر این باور است که از زمان شروع تبلیغات در این فضا، شاهد بهبود چشمگیر عملکرد وب سایت خود بوده‌است. به نظر او اگر می‌خواهید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید، شرایط آن‌ها را درک کنید و پیشنهاد خود را متناسب با آن ارائه کنید، ردیت، بستری ایده‌آل برای یک متخصص بازاریابی است.

این مطالب هم بخوانید:

اما سوال این‌جا است که چگونه از Reddit برای پیاده‌سازی استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنیم؟ در این مقاله قصد داریم چند روش را به شما معرفی کنیم:

تولید محتوا در ردیت

تولید محتوا در ردیت

ردیت در دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

1. روی تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنید

در عرض چند دقیقه می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی Reddit را راه‌اندازی کنید. حداقل بودجه روزانه 5 دلار است. اگر تبلیغات شما باکیفیت و مناسب باشد می‌توانید از پتانسیل این پلتفرم در جذب مخاطب هدف استفاده کنید. مطمئن باشید که سرمایه‌گذاری در این پلتفرم، سود بالایی برای شما خواهد داشت.
گابریل وینبرگ، بنیانگذار موتور جستجوی DuckDuckGo، تجربه خوبی در تبلیغات Reddit دارد. تجربه او نشان می‌دهد که Reddit قابلیت پیدا کردن و جذب مخاطب هدف و کسانی که با محصول شما ارتباط برقرار می‌کنند را دارد.

2. به مخاطبان خود پیشنهادی هیجان‌انگیز ارائه دهید

موضوعی که اغلب، بسیاری از بازاریابان دیجیتال فراموش می‌کنند این است که پیشنهادی جالب برای جذب مخاطب به سمت سایت خود ندارند. در نظر داشته باشید که در بیشتر مواقع، مخاطبان با تبلیغات آشکار به سراغ شما نخواهند آمد. بازدیدکنندگان به دنبال پیدا کردن موقعیت وسوسه‌انگیز برای خرید هستند و این فرصتی برای شما است تا با استفاده از یک پیشنهاد خاص آن‌ها را به سوی خود جذب کنید.

3. ارائه خدمات بیشتر به مراجعه‌کنندگان از Reddit

توصیفات و نظراتی که مخاطبان شما از سرویس‌دهی شما در Reddit ارائه می‌کنند موجب می‌شود تا آن‌چه برند شما می‌گوید قابل باور شود. با حضور در Reddit، ثابت می‌کنید که تیم شما به رضایت مشتریان خود اهمیت می‌دهد.
اما درصورتی‌که نظر منفی یا انتقادی را مشاهده کردید، سعی کنید تا مشکل را برطرف کنید. بازگشت وجه، تعویض کالا و تماس جهت پیگیری نارضایتی مشتری، مواردی هستند که اعتماد را به مخاطبان بازمی‌گرداند.

4. AMA را فراموش نکنید

AMA مخفف Ask Me Anything است. به این ترتیب شما برای مخاطبان هدف خود فرصتی ایجاد می‌کنید تا سوالات خود را بپرسند. همچنین شما هم فرصتی خواهید داشت تا آن‌ها را با پاسخ های خود متقاعد کنید.
جالب است بدانید که یکی از ابزارهایی که باراک اوباما در جهت ایجاد محبوبیت خود از آن استفاده کرد، همین بود. چرا شما استفاده نکنید؟

5. درباره ایده‌های جدید محتوا تحقیق کنید

نیازی به یادآوری این واقعیت نیست که تولید محتوای جذاب و با کیفیت شامل تمام کلمات کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع این مهم‌ترین راه هدایت کاربران Google به سمت وب سایت شما است.
گاهی بیشتر مباحثی را که برای تولید محتوا در ذهن خود داشتید پوشش داده‌اید و احساس می‌کنید کمپین SEO شما تکراری است. در این زمان به خاطر داشته باشید که فعالیت کاربران Reddit منبع بزرگی از ایده های نو برای تولید محتوا است. آنها سوال می‌کنند و منتظر پاسخ هستند. در میان این سوالات ایده‌های زیادی برای تولید محتوا خواهید یافت.

این مطالب هم بخوانید:

6. همکاران خود را پیدا کنید

از تحولات و عملکرد فعالین صنعت خود آگاه باشید! مکالمات را مشاهده کنید و هر زمان مفید بود به آن‌ها اطلاعات دهید. خواهید دید که بسیاری از کاربران آماده برقراری ارتباط با برندها هستند. اگر چنین کاربرانی را یافتید می‌توانید با آن‌ها همکاری کنید.

دیجیتال مارکتینگ در reddit

دیجیتال مارکتینگ در reddit

7. بازخورد بگیرید و از ترندها آگاه باشید

آیا کاربران Reddit مخاطبان شما هستند؟ اگر پاسخ مثبت است، پس فرصت خوبی دارید تا نظرات آن‌ها را جویا شوید. موضوعی را مطرح کنید و همه را دعوت کنید که تجربه خود را با برند شما به اشتراک بگذارند. نشان دهید شما شنونده خوبی هستید. این بازخورد موجب می‌شود تا عملکرد خود را بهبود بخشید و مشتریان خوشحال‌تر و راضی‌تری داشته باشید.
فراموش نکنید که واکنش مخاطبان خود را نسبت به رقبا نیز رصد کنید. چه چیز دیگری می‌خواهند؟ چه چیزی را دوست ندارند؟ چه چیزهایی در مورد رقبا برایشان جالب بوده است؟ با در دست داشتن تمام این اطلاعات، می‌توانید کمپین‌های بازاریابی موثرتری را ایجاد کنید.

8. مسابقه Subreddit را شروع کنید

پلتفرمی با عضویت رایگان و امکان دسترسی کامل به محتوا، قطعا ابزار جذابی برای دیجیتال مارکتینگ است. مسابقات Subreddit به شما امکان را می‌دهد تا مخاطبان هدف خود را با برندتان درگیر کنید. احتمالا اکثر آنها برای دریافت جایزه در آنجا خواهند بود، اما شما نیز در معرض دیده شدن قرار می‌گیرد.
برای مثال فرض کنید سایت شما ترفندهای تناسب اندام را ارائه می‌کند. می‌توانید یک مسابقه ترتیب دهید و از مخاطبان بخواهید تا داستان خود درباره چگونگی بهبود وضعیت زندگی خود به اشتراک بگذارند. کاربری که بیشترین آراء را داشته باشد، جایزه دریافت خواهد کرد. عضویت در طول عمر رایگان و دسترسی کامل به محتوا.

9. یک تقویم تنظیم کنید

قبل از تولید محتوا در Reddit ، باید مخاطبین خود را درک کنید. زمان زیادی را به جستجو و بررسی اختصاص دهید. اگر واقعاً می‌خواهید اعتبار یک برند خود را از طریق Reddit افزایش دهید، برای یک کمپین خوب برنامه‌ریزی کنید. برای مثال برنامه‌ریزی کنید که چقدر برای Reddit و سازماندهی فعالیت خود در آن وقت صرف خواهید کرد. قطعا اگر با یک استراتژی خوب به سراغ کمپین بروید، نتایج بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.
اما نکته مهم دیگر این است که Reddit سرگرم کننده است! بنابراین در برنامه‌ریزی‌های خود این جنبه را فراموش نکنید. به مخاطبان خود گوش کنید و آن‌چه را که لازم دارند به آن‌ها ارائه کنید.

تجربه شما:
آیا شما هم از ردیت در دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا از ردیت استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ترجمه از سایت theinnovationenterprise