خاتون، یک شرکت تبلیغاتی در مشهد است که کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال را ارائه می‌کند. اما فرایند کار یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟

اگر قصد دارید برای طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تبلیغات دیجیتال، تولید محتوا یا مدیریت شبکه های اجتماعی خود سراغ یک شرکت تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ بروید، ابتدا لازم است با چگونگی سرویس‌دهی و نحوه فعالیت آن‌ها آشنا شوید.

در فضای دیجیتال، تمرکز شرکت‌ها بر روی دیجیتال برندینگ، بازاریابی دیجیتال و به طور کلی فعالیت در بستر اینترنت از طریق وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی است. اینترنت فرصتی مغتنم برای فعالیت همه کسب و کارها فراهم کرده است تا با هزینه کمتر در مقایسه با روش‌های سنتی و البته اثربخشی بالا بتوانند زودتر به اهداف خود دست پیدا کنند.

تولید محتوای خلاقانه

تولید محتوای خلاقانه

وظایف یک شرکت تبلیغاتی

هدف از دیجیتال مارکتینگ جلب نظر مخاطبان و افزایش فروش در فضای دیجیتال است. بنابراین فعالیت‌های یک شرکت تبلیغاتی یا شرکت دیجیتال مارکتینگ، طیف وسیعی از فرایندهای نیاز سنجی، ایده‌پردازی، تولید محتوا و تحلیل و ارزیابی را در بر می‌گیرد.

اما هر کسب و کاری نیازهای متفاوتی دارد. بنابراین هیچ نسخه واحدی برای همه کسب و کارها وجود ندارد. بررسی زمینه کسب و کار، تحلیل رقبا، تحلیل وضعیت کنونی شرکت، اهداف و ایجاد استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کار، عمده فعالیت‌های شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ است.

در آژانس دیجیتال مارکتینگ خاتون از تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، ایده‌پردازی و ساخت کمپین‌های تبلیغاتی، تا تحلیل و ارزیابی عملکرد برای مشتریان انجام می‌شود.

جذابیت محتوا و وسوسه‌انگیز بودن آن‌ها برای مخاطب در جهت افزایش ترافیک سایت و یا صفحات شبکه های اجتماعی و در نهایت فروش بالاتر، موضوعاتی هستند که نیاز به افراد خلاق دارند. این توانمندی در اثر تجربه و البته مطالعه زیاد به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید:

 

مدیریت شبکه های اجتماعی و تبلیغات اینستاگرام

تولید محتوا و مدیریت شبکه های اجتماعی و همچنین ایجاد کمپین های تبلیغاتی در پلتفرم‌های متعدد، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت های تبلیغاتی و آژانس های دیجیتال مارکتینگ است. این روزها شبکه های اجتماعی مخاطبان فراوانی در سرتاسر جهان پیدا کرده‌اند و این موضوع می‌تواند فرصت خوبی برای کسب و کارها باشد.

برای نمونه متناسب با نوع کسب و کار، استفاده از تبلیغات اینستاگرام و تولید محتوا در اینستاگرام می‌تواند ابزار مناسبی برای برندینگ، بازاریابی و فروش باشد. مدیریت پیج اینستاگرام نیاز به تخصص و دانش مرتبط با مدیریت شبکه های اجتماعی دارد. همچنین تجربه در این زمینه بسیار موثر است. افراد با تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ و مدیریت شبکه های اجتماعی بارها روش‌های گوناگون را آزمون و خطا کرده‌اند و اکنون می‌توانند بهترین راهکارها را به شما ارائه کنند.

تبلیغات در اینستاگرام و سایر پلتفرم‌ها و شبکه های اجتماعی این روزها دیگر یک ضرورت برای کسب و کارها هستند و بدون آن‌ها، رقابت با سایر فعالین بازار بسیار دشوار و حتی غیر ممکن خواهد بود.

طراحی سایت

این روزها هر کسی که قصد دریافت خدمات یا خرید کالا را دارد، ابتدا وارد گوگل می‌شود و آن‌چه را که به دنبالش است جستجو می‌کند. به عبارت دیگر سایت‌ها و عملکرد آن‌ها مهم‌ترین و اولین راه برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان بالقوه هستند. می‌توان گفت اولین روش برندینگ و معرفی کسب و کارها به مخاطبان، همین وب‌سایت‌ها هستند. طراحی سایت یکی از مهم‌ترین وظایف یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یا شرکت تبلیغاتی است.

برای طراحی سایت لازم است تا افرادی حرفه‌ای مسئولیت این کار را به عهده بگیرند. نحوه طراحی سایت بر روی عملکرد آن و تجربه کاربر موثر است. مباحث مرتبط یا تجربه کاربری و رابط کاربری یا همان UI و UX از دیگر موضوعاتی هستند که بر روی عملکرد سایت و چگونگی تعامل کاربر با آن موثر است. بنابراین باید طراحی سایت خود را به افرادی خبره و حرفه‌ای بسپارید.

سئو و بهینه سازی سایت

پس از طراحی سایت، گام بعدی سئو سایت است. بهینه سازی سایت یا سئو (Serach Engine Optimisation) فرایندی مستمر است که پایانی ندارد و تا هر زمان که سایت شما فعال باشد، بهینه سازی سایت هم ضرورت پیدا می‌کند. در حقیقت بدون سئو و بهینه سازی، طراحی سایت به تنهایی نمی‌تواند در کسب و کار شما تغییری ایجاد کند. سایت پس از طراحی باید بهینه سازی شود تا بتواند موجب جذب مخاطب و قرار گرفتن در اولین نتایج گوگل شود. سئو سایت یک فرایند تخصصی و زمان‌بر است که نیاز به دانش و تجربه دارد. سئو دارای بخش‌های مختلفی شامل سئو تکنیکال، سئو داخلی و سئو خارجی است.

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات دیجیتال

فرایند تبلیغات در شرکت دیجیتال مارکتینگ

تدوین استراتژی

در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ، نحوه فعالیت برای کسب و کارهای مختلف، می‌تواند متفاوت باشد. ارزیابی اولیه هر کسب و کار و بررسی رقبا برای هر کدام از مشتریان، اولین گام برای تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ است.

مطلب مرتبط:

بر این  اساس، نیاز هر یک از کسب و کارها می‌تواند متفاوت باشد. گاهی ممکن است نیاز به دیجیتال برندینگ باشد و یا گاهی بازاریابی دیجیتال و فروش. متناسب با نوع فعالیت و موقعیت فعلی هر کسب و کار، نحوه فعالیت مشخص می‌شود. برای مثال برخی از کسب و کارها خدماتی هستند و برخی دیگر تولیدکننده و یا برخی مخاطب عام دارند ولی برخی دیگر مخاطب خاص. بنابراین پس از بررسی تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کسب و کار، سراغ تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ وبرنامه‌ریزی برای آن می‌رویم.

بیشتر بخوانید:

ایده‌پردازی

اما پس از آن نوبت به ایده‌پردازی می‌رسد. ایده‌های جذاب و خلاقانه موجب جذب مخاطب و محبوبیت برند خواهد شد. این روزها همه شهروندان در معرض انبوهی از تبلیغات قرار دارند که می‌توان گفت دیگر به اغلب آن‌ها توجهی نمی‌کنند. اما در این میان خلاقیت نقش تعیین کننده دارد. تولید محتوا با استفاده از ایده‌های متفاوت که توان جلب توجه مخاطبان بسیاری را داشته باشد و برند را بر سر زبان‌ها بیندازد، کار افراد خلاق و باتجربه است.

لوگوموشن آژانس هواپیمایی رهبال

تولید محتوا

پس از ایده‌پردازی سراغ پیاده سازی ایده‌ها و انتخاب قالب تولید محتوا برای سایت یا شبکه‌های اجتماعی و یا ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی می‌رویم. پیاده‌سازی ایده‌ها با استفاده از ابزارهای دیجیتال هم نیاز به افراد حرفه‌ای دارد. تولید محتوای ویدئویی، موشن گرافیک، پادکست، محتوای تصویری و یا متنی در این مرحله در دستور کار قرار می‌گیرد.

اما هر فرایندی نیاز به سنجش و ارزیابی مستمر به منظور اطمینان از اثربخشی دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین مراحل دیجیتال مارکتینگ، گزارش‌دهی و ارزیابی عملکرد است.

گزارش‌دهی و ارزیابی عملکرد

آن‌چه که به مشتریان از نحوه عملکرد آژانس دیجیتال مارکتینگ، اطمینان می‌دهد همین گزارش‌های منظم دوره‌ای است. مشتریان از طریق گزارش‌دهی، از اثربخشی تبلیغات و تولید محتوا مطمئن شده و به ادامه فعالیت شرکت تبلیغاتی امیدوار می‌شوند.

یکی از مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با روش تبلیغات سنتی، همین قابل سنجش بودن و امکان ارزیابی دقیق است. داده‌های دقیق و قابل استناد این امکان را به مشتریان می‌دهند تا از نحوه فعالیت شرکت دیجیتال مارکتینگ مطلع شوند و نسبت به ادامه همکاری تصمیم مطمئن‌تری بگیرند. به طور کلی مزایای سفارش تبلیغات به آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

  • امکان ارزیابی و سنجش عملکرد با استفاده از داده‌های دقیق وجود دارد.
  • فضای دیجیتال بهترین فضا برای برندینگ و توسعه برند است.
  • فضای دیجیتال روشی کوتاه برای رسیدن به خریداران و مخاطبان واقعی است.
  • امکان ارائه بازخورد و اعتمادسازی برای مخاطبان در این فضا وجود دارد.

همین قدرت فضای دیجیتال موجب شده تا هر روز شاهد تلاش بیشتر کسب و کارها برای حضور در این فضا باشیم. این روزها رقابت اصلی بر سر میزان جلب مخاطب بیشتر در فضای دیجیتال از طریق انواع کمپین‌های تبلیغاتی و تولید محتوای خلاقانه و جذاب است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ خاتون در مشهد است اما آماده ارائه خدمات مشاوره و دیجیتال مارکتینگ به سرتاسر ایران است. برای دریافت هرگونه مشاوره در این خصوص کافی است با ما تماس بگیرید.