آیا از اهمیت بهینه سازی پروفایل لینکدین خود و تاثیر آن در بازاریابی محتوایی آگاه هستید؟ لینکدین یکی از شبکه های اجتماعی است که در دنیای حرفه‌ای‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. تقریبا می‌توان گفت که بعید است کسی حرفه‌ای و متخصص باشد اما از این شبکه اجتماعی کاربردی استفاده نکند.

لینکدین فضایی است که افراد می‌توانند با استفاده از این فضا، وارد فضایی تخصصی شده و از آن برای معرفی توانمندی‌ها و تجربه‌های کاری خود استفاده کنند. شاید شبکه های اجتماعی دیگر مانند فیسبوک یا اینستاگرام هم قابلیت استفاده برای توسعه کسب و کارها را داشته باشند اما لینکدین مختص این موضوع است. جالب است بدانید بسیاری از افراد که پروفایل لینکدین کاملی دارند، تعداد فراوانی پیشنهاد کار و همکاری از این سایت دریافت می‌کنند. اما فضاهایی مانند فیسبوک و اینستاگرام چنین جایگاهی ندارند.

لینکدین می‌تواند ابزاری مناسب برای ارتباط با متخصصانی باشد که این قابلیت را دارند تا به شرکاری تجاری، مشتری یا کارمندان شما تبدیل شوند. همچنین برای به دست آوردن اطلاعات تخصصی و مخاطبان هدف نیز کاربردی است.

اما در این فضا، اولین تصویری که از شما در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد، پروفایل لینکدین شما است. آیا می‌دانید چگونه این پروفایل می‌تواند در ذهن مخاطب تاثیرگذار باشد؟ آیا می‌دانید چگونه پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید؟

ارتباط با متخصصین در لینکدین

ارتباط با متخصصین در لینکدین

فرقی نمی‌کند که پروفایل شما شخصی و یا شرکتی باشد، در هر حال بهینه سازی آن امری ضروری است. برای بهینه سازی پروفایل لینکدین، در این مقاله خاتون همراه ما باشید. قصد داریم از این‌جا فرصت‌سازی کرده و جایی برای خود در میان متخصصین پیدا کنیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بهینه سازی پروفایل در لینکدین

بهینه سازی پروفایل در لینکدین

تاثیر محتوای لینکدین بر بازاریابی محتوا 

استفاده از تولید محتوا در لینکدین تاثیر به‌سزایی در افزایش مخاطبان، جذب مشتریان احتمالی و در نهایت افزایش فروش دارد. صرف نظر از نوع کسب و کار شما، لینکدین این قابلیت را دارد تا ابزاری موثر برای شما در راستای بازاریابی باشد. اگر به دنبال توسعه پروفایل کسب و کار یا شبکه شخصی خود هستید، لینکدین یک شبکه اجتماعی مناسب همین موضوع است. در این مطلب گام به گام از ایجاد پروفایل بهینه تا تولید محتوا پیش خواهیم رفت:

بهینه سازی پروفایل لینکدین شخصی

اما لینکدین هم مانند همه شبکه های اجتماعی، قواعدی دارد. رعایت این اصول و قواعد بیانگر این است که شما با ساز و کار این شبکه اجتماعی آشنا هستید. برای هر یک از شبکه‌های اجتماعی، کاربرد خاصی در نظر گرفته شده است. لینکدین شاید مرتبط‌ترین اپلیکیشن با فضای کسب و کار است. این روزها اغلب مدیران یا صاحبان کسب و کار ترجیح می‌دهند تا اعضای تیم خود را از میان حرفه‌ای‌ها و افراد آشنا با تکنولوژی انتخاب کنند. می‌توان انتظار داشت که گزینش کارکنان از طریق این ابزارها، تا حدودی دقیق‌تر باشد.

اما بهینه سازی پروفایل لینکدین موجب می‌شود تا بیشتر در معرض دید کارفرمایان قرار بگیرید. این که شما اطلاعات کاملی از پیشینه، توانمندی‌ها و مهارت‌های خود ارائه کنید، سبب جلب اعتماد بیشتر کارفرمایان برای دعوت از شما می‌شود. پس این پروفایل و اطلاعات ارائه شده در آن از اهمیت ویژ‌ه‌ای برخوردار است. اما برای ایجاد پروفایل موثر باید چه کرد؟

1-  ایجاد URL برای پروفایل

در پروفایل‎ لینکدین، URL ها می‌توانند سفارشی شوند. برای این منظور ابتدا باید وارد تنظیمات لینکدین ‎شوید و بر روی گزینه « Edit Public Profile» کلیک کنید. در بخش «Customize Your Public Profile URL»  نام خود را وارد کنید. در واقع نام شما در URL  مختص به شما قرار می‌گیرد. بنابراین نام واقعی و املای صحیح آن را وارد کنید.

2- توجه به کلمات کلیدی

پروفایل لینکدین، یک معرفی جامع از توانمندی‌ها و زمینه تخصصی هر فرد است.  برای این که بیش از دیگران و از سوی کارفرمایان مرتبط دیده شوید، باید به این کلمات کلیدی دقت کنید. کلمات کلیدی می‌توانند ابزاری قدرتمند برای معرفی شما باشند. پس کلماتی که مرتبط با کار و تخصص شما هستند را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

3- تصویر پروفایل لینکدین

اولین معرفی از شما، تصویر شما است. تصویر شما می‌تواند بخشی از شخصیت و روحیات شما را به مخاطبان منتقل کند. عکسی را آپلود کنید که روایت واقعیت شما باشد. همچنین از تصویری با کیفیت و وضوح بالا استفاده کنید. سایز استاندارد تصویر پروفایل لینکدین 400 در 400 پیکسل است.

اما برای کاور پروفایل خود هم می‌توانید از تصویری مرتبط با کار و تخصص خود استفاده کنید. به این ترتیب در همان نگاه اول، شناختی کلی به بازدیدکننده ارائه می‌کنید.

تکمیل پروفایل لینکدین

تکمیل پروفایل لینکدین

4- تکمیل مشخصات فردی

سعی کنید با همه فیلدها را پر کنید. هر چقدر پروفایل شما تکمیل‌تر باشد، برای مخاطب شما جذاب‌تر خواهد بود. در صورتی که یک بخش از پروفایل نیمه تمام است، آن را تکمیل کنید.

همچنین سعی کنید برای دیگران دیدگاه بنویسید و از آن‌ها هم بخواهید تا برای شما چند خطی بنویسند. این کامنت‌ها نوعی اثبات آن‌چه شما ادعا کرده‌اید، است. اگر هنوز هیچ کامنتی در پروفایل خود ندارید از همکاران خود بخواهید تا برایتان دیدگاه بنویسند. حداقل ۴ تا ۵ کامنت داشته باشید. نظر افرادی که تاثیرگذار و متخصص هستند را بخواهید.

فراموش نکنید که همه چیز در این پروفایل باید واقعی و به دور از اغراق باشد. علاوه بر این، با افزایش مهارت‌هایتان پروفایل خود را به‌روزرسانی کنید. این اقدام نشانه‌ای از فعال بودن شما است.

5- آپلود نمونه کار

به نمونه کارهایتان در بهینه سازی پروفایل لینکدین توجه داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید اعتماد کارفرمایان را بیش از دیگران به خود جلب کنید. این نمونه کارها در واقع بیانگر میزان مهارت و اعتماد به نفس شما هستند. حتما نمونه‌های واقعی و قابل استناد در پروفایل خود قرار دهید.

6- عضویت در گروه‌ها

عضویت در گروه‎ها‎ی تخصصی و شرکت در گفتگوها و انتقال ایده‎ها‎، نشان‌دهنده میزان تسلط شما بر موضوعات حرفه‌ای است. شرکت فعالانه در این گروه‎ها می‌تواند احتمال استخدام شما را افزایش دهد. به این ترتیب با حضور در گروه‌ها و گفتگو با آنان، مشخصات واقعی شما نمایان می‌شود. همچنین به طور متقابل، شرکت در این گفتگوها می‌تواند موجب افزایش آگاهی شما و آشنایی با موضوعات جدید باشد.

بازاریابی در لینکدین

بازاریابی در لینکدین

بهینه سازی پروفایل لینکدین شرکتی

این روزها شرکت‌ها هم برای نشان دادن اعتبار خود نزد مشتری و معرفی پیشینه فعالیت‌هایشان، اقدام به ایجاد پروفایل لینکدین می‌کنند. اما همانطور که برای بهینه سازی پروفایل لینکدین شخصی خود لازم است نکاتی را رعایت کنید، برای پروفایل شرکتی هم باید حرفه‌ای عمل کنید. این پروفایل می‌تواند ابزاری کاربردی برای بازاریابی دیجیتال باشد. بنابراین برای ایجاد و بهینه سازی پروفایل لینکدین شرکت خود علاوه بر موارد گفته شده، به موارد زیر هم توجه کنید:

1- یک صفحه شرکتی بسازید

برای شروع بازاریابی در لینکدین ابتدا لازم است که یک صفحه اختصاصی برای کسب و کار خود ایجاد کنید. برای ایجاد پروفایل شرکتی ابتدا باید پروفایل شخصی داشته باشید. سپس از بالای صفحه شخصی خود، از قسمت Create Company Page  صفحه‌ای برای شرکت خود ایجاد کنید. در مرحله بعد زمینه کسب وکارتان را مشخص کنید و پس از آن اطلاعات شرکت را وارد کنید. در نهایت گزینه Create Page را انتخاب کنید.

حالا شما یک Company Page یا صفحه برای شرکت خود دارید. اگر قصد دارید ادمین دیگری برای این صفحه تعریف کنید وارد بخش Page Admins شوید و ادمین‌های دیگر را فعال کنید.

2- مشخص کردن اهداف بازاریابی در لینکدین

در این مرحله باید دید روشنی درباره اهداف خود از بازاریابی در لینکدین داشته باشید. اولین گام، شناسایی اهداف کلی شرکت است. برای نمونه آیا می‌خواهید مشتری بیشتری جذب کنید؟ یا به دنبال جذب ترافیک بیشتر برای وبسایت خود هستید؟ شاید هم برای کسب اعتبار و جلب اعتماد مخاطبان در لینکدین فعالیت می‌کنید. در هر حال شناخت و آگاهی از این موضوع موجب می‌شود تا در ادامه مسیر صحیح‌تری را طی کنید.

پس از تعیین اهداف کلی کسب‌وکار و چگونگی ایفای نقش لینکدین در تحقق آن اهداف، بر اساس آمار و ارقام، باید فعالیت خود را ارزیابی کنید. خبر خوب این که تولید مشتری راغب (lead) از میان بازدیدکنندگان لینکدین در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی، بیشتر است. همچنین استخدام و جذب نیروی انسانی نیز با اختلاف، بسیار بیشتر از شبکه‌های دیگر است.

یکی دیگر از کاربردهای لینکدین، فزایش آگاهی نسبت به برند است. بنای لینکدین بر پایه ایجاد شبکه‌ای از روابط حرفه‌ای است و قرار گرفتن برند شما در جمع این افراد در رشد و شهرت آن تاثیرگذار خواهد بود. به این ترتیب زمینه‌ساز افزایش اعتبار شما خواهد شد.

3- شناسایی مخاطب

پس از ایجاد صفحه شرکتی و تعیین اهداف، نوبت به شناخت مخاطب و تمرکز بر آن می‌رسد. تولید محتوا باید متناسب با مخاطب هدف و نیازمندی‌های او باشد. اما نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که لینکدین یک شبکه اجتماعی عمدتاً B2B است. بنابراین نیاز به لحن و شیوه خاصی از فعالیت دارد.

پیشنهاد می‌شود برای شناسایی مخاطب هدف، سؤالاتی برای خود مطرح کنید و به آن پاسخ دهید. این سوالات می‌توانند پرسش درباره این موارد باشد: مخاطب هدف من کیست؟ یا مخاطب هدف چه چالش‌هایی دارد؟

بیشتر بخوانید:

4- پروفایل خود را تکمیل کنید.

همان‌طور که گفته شد از مهم‌ترین گام‌ها در بهینه سازی پروفایل لینکدین چه شخصی و چه شرکتی، تکمیل همه بخش‌های پروفایل است. این موارد عبارتند از:

  • در بخش Page info تصویر پروفایل و نام صفحه را مشخص کنید. یک تگ‌لاین 120 کلمه‌ای هم می‌توانید درباره آن بنویسید.
  • در بخش Overview حتما اطلاعات تماس خود را وارد کنید.
  • در بخش Location محل دقیق شرکت را معرفی کنید.
  • در بخش Hashtags می‌توانید تا سه هشتگ اختصاصی برای خود ایجاد کنید.

جالب است بدانید که از قسمت Manage Languages می‌توانید امکان ترجمه اطلاعات پروفایل خود را برای مخاطبان و مشتریان خارجی فراهم کنید.

در پروفایل خود یک معرفی اجمالی از شرکت، بیانیه مأموریت، ارزش‌ها و خدمات یا محصولات خود ارائه کنید. به علاوه از کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود غافل نشوید. از این طریق احتمال نمایش پروفایل لینکدین شرکت شما در نتایج جستجوی گوگل نیز افزایش خواهد یافت. شما می‌توانید از همان کلمات کلیدی پس از بهینه سازی سایت خود، در پروفایل لینکدین نیز استفاده کنید.

داشتن استراتژی تولید محتوا

داشتن استراتژی تولید محتوا

5- استراتژی مناسب برای تولید محتوا

برای تولید محتوا باید برنامه و استراتژی مشخصی داشته باشید. این استراتژی کاملا مرتبط با هدف‌گذاری شما است که بالاتر توضیح داده شد. همچنین علاوه بر کیفیت محتوا، نوع و قالب آن نیز اهمیت دارد. برای نمونه، استفاده از مطالعات موردی، پست‌های وبلاگ، ویدئو، و اینفوگرافی می‌توانند صفحه شما را پرمخاطب‌تر کنند.

بیشتر بخوانید:

چگونه تولید محتوا در لینکدین را به‌صورت حرفه ای انجام دهیم؟

لینکدین در سال‌های اخیر به مکانی برای انتقال تجربه و ایده برای حرفه‌ای‌ها به ویژه در زمینه کسب و کار تبدیل شده است. پتانسیل‌های موجود در این فضا زمینه  بازاریابی و فعالیت های تجاری را برای کسب و کارهای گوناگون فراهم کرده است. با داشتن یک استراتژی تولید محتوای لینکدین به صورت حرفه ای، می‌توانید در توسعه شبکه کسب و کار خود گامی موثر بردارید.

نکات مهم و موثر برای تولید محتوا در لینکدین

لینکدین این روزها به مرجعی برای کارفرمایان به منظور جستجوی افراد حرفه‌ای و همچنین فضایی برای معرفی کسب و کارها و یا محیطی مناسب برای ارائه رزومه کاری و تجربیات تخصصی است. نرخ تعامل در لینکدین حاکی از آن است که این شبکه اجتماعی هر روز بیش از گذشته مورد توجه کسب و کارهای آنلاین قرار می‌گیرد.

هر روز فرصت‌های بیشتری برای کاربران به‌وجود می‌آید تا با تعیین یا تغییر استراتژی تولید محتوا در لینکدین، بیش از پیش نرخ تعامل خود را بهبود بخشند. اما تولید محتوای حرفه‌ای چطور باید انجام شود؟

1- شناسایی مخاطب هدف

اگر به تازگی فعالیت و تولید محتوا در لینکدین را آغاز کرده‌اید، احتمالا مخاطبین زیادی ندارید. بنابراین گام اول شناسایی مخاطبان هدف و تلاش برای ایجاد ارتباط با آنان است. برای تولید محتوای جذاب و اثربخش در لینکدین، گام اول شناسایی مخاطب و خواسته‌ها یا نیازمندی‌های آنان است.

برای درک بهتر از این موضوع، این سوالات را مد نظر قرار دهید:

  • مخاطب شما کیست؟
  • او چه دغدغه‌هایی دارد؟
  • چه زمانی نیاز به اطلاعات یا مشاوره دارد؟
  • علت وجود آن دغدغه‌ها یا مشکلات چیست؟

۲- داستان و داستان‌گویی

برای ارتباط با مخاطب خود از پاسخ‌ها یا ارتباطی ربات‌گونه پرهیز کنید. لحنی دوستانه داشته باشید و با داستان‌گویی مخاطب خود را جذب کنید. تجربیات واقعی خود را بیان کنید و از موفقیت‌ها، شکست‌ها و تجربیات خود تعریف کنید. با نشان دادن خود واقعی‌تان، اعتماد کاربران دیگر را جلب کنید و با آن‌ها وارد گفتکو شوید.

به موضوعات مستند بسنده نکنید. برخی عقیده دارند که فضا یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است و تنها باید محتوای حرفه‌ای در لینکدین دیده شود. اما واقعیت این است که برای ایجاد تعامل و ارتباط گرفتن با مخاطبان، بهتر است از موضوعات جذابی که الزاما تخصصی و حرفه‌ای نیستند هم استفاده کنیم. به خاطر داشته باشدی که درگیر شدن مخاطب با داستان، در مقایسه با موضوعات خیلی تخصصی، عملی‌تر وساده‌تر است.

3- ایجاد ارتباط

مهم‌ترین کارکرد شبکه های اجتماع، ایجاد تعامل میان کاربران است. به همان میزان که انتشار پست‌های جذاب اهمیت دارد، ایجاد ارتباط با مخاطبان هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در واقع اثربخش بودن فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی با میزان درگیر شدن مخاطبان قابل سنجش است.

لینکدین فضایی است مملو از اطلاعاتی واقعی و کامل از کاربران. در این فضا به راحتی می‌توانید افرادی با مهارت‌های مورد نیاز خود بیابید و تاحدودی با تجربیات و عملکرد شغلی آن‌ها آشنا شوید. چه کارفرما باشید و چه قصد توسعه دایره ارتباطات و افزایش دانش خود را داشته باشید، این فضا بستری مناسب برای شما خواهد بود.

به روز بودن و کامل بودن پروفایل لینکدین شما، زمینه را برای ایجاد ارتباطات مفیدتر فراهم می‌کند. پیوستن به گروه‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات و محتوای مرتبط، می‌تواند بهانه خوبی برای ایجاد ارتباط باشد.

 ۴- تولید محتوای جذاب

تولید محتوا برای لینکدین هم اصول و قواعدی دارد. هرچقدر متن‌ها طولانی‌تر و همراه عکس یا ویدئو باشند، درگیری بیشتری برای مخاطبان ایجاد می‌کند. همچنین موجب می‌شود تا این پست‌ها بیشتر به اشتراک گذاشته شوند. برای تولید محتوای حرفه‌ای ویژگی‌های مخاطبان و روش‌های ارتباط با آنان را بشناسید. این موضوع در تولید محتوا به شما جهت می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

5- به اشتراک گذاشتن محتوای ارزشمند

برای افزایش اثربخشی بازاریابی در لینکدین، ارزشمندترین محتوای ممکن که می‌تواند شامل دانش و تجربیات شما باشد را به رایگان به اشتراک بگذارید. این کار موجب تقویت اعتبار برند شما و اعتماد مخاطبان خواهد شد. اما نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که این دانش و تجربه، در واقع سرمایه‌های شما هستند پس باید با رعایت ملاحظاتی، آن‌ها را به اشتراک گذاشت. اما یک محتوای ارزشمند برای بازاریابی محتوایی چه ویژگی‌هایی دارد:

  • موضوعاتی را منتشر کنید، که ابتدایی هستند و مطمئن هستید مه رقبایتان هم از آن‌ها مطلع هستند. اما این مطالب می‌تواند برای مشتریان ارزشمند باشد.
  • تولید محتوای آموزشی ساده برای راهنمایی کاربران در رابطه با مشکلات پیش پا افتاده، یکی دیگر از مواردی است که مخاطبان را به محتوای شما جذب می‌کند.
  • محتوا باید بر پایه تحقیق و پژوهش باشد. چنین محتوایی برگرفته از منابع معتبر و به‌روز هستند.
  • محتوا باید برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند. بنایراین محتوایی تولید کنید که آموزنده و کاربردی باشد.

6- ارزیابی عملکرد

لینکدین ابزاری برای تجزیه و تحلیل پست‌هایتان دارد. از طریق این ابزار می‌توانید عملکرد محتوای خود را مورد ارزیابی قرار دهید. لیست افرادی که صفحه شما را دیده‌اند و درصد افزایش مخاطبان و ارائه آمار میزان تغییرات در مقایسه با قبل از مواردی است که برای سنجش عملکرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پیشنهاد می‌شود برای دریافت نتایج بهتر، لینک‌ها را در بخش نظرات پست قرار دهید. از این طریق می‌توانید برای لینک‌ها هم مخاطب جذب کنید.

ویژگی‌های تولیدکننده محتوا

ویژگی‌های تولیدکننده محتوا

ویژگی‌های فردی تولیدکننده محتوا در لینکدین:

تولید محتوا در لینکدین نیاز به نویسنده‌ای متخصص و آگاه دارد. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های نویسنده محتوا در لینکدین عبارتند از:

  • تسلط بر موضوع
  • توان‌مند در پاسخگویی
  • توانایی در کپی رایتینگ
  • آشنایی با انواع شخصیت و نوع پاسخگویی به هر کدام
  • اطلاع از مسائل روز
تولید محتوا در لینکدین

تولید محتوا در لینکدین

ویژگی‌های پست‌ها و محتوای لینکدین:

همان‌طور که قبلا هم گفته شد، شناسایی مخاطبان و خواسته‌های آنان در نحوه تولید محتوا بسیار تاثیرگذار است. اما این محتواها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

  • تولید محتوای چالشی
  • تولید مستمر محتوا
  • استفاده از تصویر در پست‌ها
  • انتشار ویدئو
  • عدم استفاده از پست‌های سیاسی، مذهبی، کلیشه‌ای و تکراری
  • تولید محتوای آموزشی، کاربردی، به‌روز و خلاقانه
  • استفاده از لحن و گویشی دوستانه
تقویم محتوا در لینکدین

تقویم محتوا در لینکدین

تنظیم برنامه زمانی یا تقویم انتشار محتوا

برای تهیه و تنظبم تقویم محتوا، نیاز به دقت و بررسی جوانب مختلف تولید محتوا است. برای تهیه این زمان‌بندی همه چیز بستگی به مخاطب شما دارد. نوع محتوا، زمان انتشار و میزان آن توسط مخاطب مشخص می‌شود. در این‌جا باز می‌رسیم به این که اولین قدم برای تولید محتوا در لینکدین، شناسایی مخاطب است.

هشتگ در لینکدین

هشتگ در لینکدین

هشتگ گذاری در لینکدین

هشتگ گذاری در لینکدین، یکی از قابلیت‌هایی است که می‌تواند تاثیر به‌سزایی بر روی کسب و کارها داشته باشد. اما نحوه استقاده از هشتگ ها در لینکدین هم اصول خاصی دارد که برای اثربخشی بیشتر باید به آن توجه کرد.

ابتدا لازم است بررسی کنید که باید از کدام هشتگ‌ها برای کسب و کار خود استفاده کنید. برای پیدا کردن هشتگ می‌توانید سراغ اینستاگرام و توئیتر بروید. یک لیست بلند از این هشتگ‌ها آماده کنید. البته برخی از آن‌ها ممکن است با وجود ارتباط، در توسعه کسب و کار شما و جذب مخاطب هدف بی‌تاثیر باشند. بنابراین آن‌ها را از لیست خود حذف کنید. توجه داشته باشید که هشتگ‌ها باید به کسب و کار شما مرتبط باشند، تا ارتباط شما با مخاطبین باشند. در واقع مخاطبین شما به محصولات وخدمات شما علاقه‌مند هستند.

اما نکته دیگر این است که چه زمانی باید از هر هشتگ استفاده کنید. رقبا، نوع، قدمت و اندازه کسب و کار شما در انتخاب هشتگ‌ها موثر است. انتخاب اصولی هشتگ‌ها میزان تاثیرگذازی آن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین شما هم می‌توانید با دنبال کردن هشتگ‌ها، محتواهای جذاب در لینکدین را پیدا کنید. با کلیک بر روی هر هشتگ، تعداد دنبال کننده‌های آن به شما نمایش داده خواهد شد.

ابزار تحلیل لینکدین

ابزار تحلیل لینکدین

تحلیل عملکرد لینکدین

تحلیل عملکرد از مهم‌ترین بخش‌های فعالیت در شبکه های اجتماعی است. لینکدین هم به عنوان یکی از حرفه‌ای ترین شبکه های اجتماعی، بخشی برای تحلیل هر پست دارد که می‌توانید از طریق آن، میزان بازدید و واکنش مخاطبان را به هر پست مشاهده کنید. اما دانستن مفاهیم این تحلیل پیش‌نیاز درک و تحلیل دقیق از رفتار کاربران است. برای مثال بازدید یا Impressions بیانگر میزان دیده شدن پست توسط مخاطبان و نرخ تعامل یا Engagement Rate شامل مجموع تعداد لایک‌ها، نظرات یا کامنت‌ها و به اشتراک گذاری محتوا است.

تحلیل واکنش مخاطبان به پست لینکدین

تحلیل واکنش مخاطبان به پست لینکدین

بررسی و تحلیل عملکرد لینکدین با استفاده گوگل آنالیتیکس

ابزار گوگل آنالتیکس هم، یکی از بهترین ابزارها برای تحلیل عملکرد لینکدین شما است. برای دریافت این تحلیل‌ها ابتدا باید نحوه استفاده از آن را بدانید:

بررسی نرخ تبدیل مخاطبان لینکدین

برای تعیین تعداد مشتری هدف، ابتدا لازم است وضعیت فعلی را مشخص کنید. برای این منظور از طریق گوگل آنالیتیکس، گزینه Acquisition را انتخاب کنید و وارد قسمت Social شوید. در این قسمت ابتدا Conversions و سپس LinkedIn  را انتخاب کنید. در این قسمت باید ابتدا تاریخ را تنظیم کنید و اطلاعات این قسمت را مشاهده کنید.

برای بررسی و اطلاع از این داده‌ها، می‌توانید در گوگل آنالیتیکس یک Goal  تعریف کنید. برای مثال مخاطبی که از لینکدین وارد صفحه تماس شود و یا مخاطبی که از لینکدین وارد درگاه پرداخت سایت شما شود.

به این ترتیب می‌توانید آماری دقیق‌تر از مخاطبان خود و نحوه واکنش آن‌ها به پروفایل لینکدین و یا پست هایتان به دست آورید.

علاوه بر این، در لینکدین ابزاری به نام Lead Gen Forms به معنی فرم‌های تولید مشتری هدف در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. این فرم در واقع یک روش ساده برای جمع آوری اطلاعات مشتریانی است که به پروفایل شما مراجعه کرده‌اند.

 بررسی ترافیک دریافتی از لینکدین

میزان ترافیک دریافتی از لینکدین هم یکی دیگر از مواردی است که از طریق گوگل آنالیتیکس قابل مشاهده است. برای  این منظور در بخش Acquisition وارد گزینه All Traffic شوید. سپس Referrals  را انتخاب کرده و LinkedIn  را پیدا کنید.

در این بخش می‌توانید تعداد بازدیدکنندگانی که از طریق لینکدین به وب‌سایت شما مراجعه کرده‌اند را ببینید. همچنین درصد آن‌ها را با سایر منابع و کانال‌های ورودی مقایسه کنید.

 

نظر شما…

نظر شما چیست؟ آیا برای خودتان یا کسب و کار خود اقدام به ایجاد و بهینه سازی پروفایل لینکدین کرده‌اید؟ آیا به نظر شما هم استفاده از این شبکه اجتماعی می‌تواند در مسیر شغلی شما و عملکرد شرکت موثر باشد؟ برای مشاوره با کارشناسان خاتون تماس بگیرید.