در این مقاله قصد داریم عناصر تاثیرگذار در بهترین استراتژی های بازاریابی در سال 2021 را معرفی کنیم. در واقع می‌توان گفت که در سال 2020 روندهایی ایجاد شد که در ابتدا هیچ کس قادر به پیش‌بینی آن نبود. اما حتی با وجود پاندمی، یک چیز برای شرکت‌ها ثابت ماند: بهترین استراتژی های بازاریابی هنوز هم ارتباط با مصرف کنندگان و مشتریان است.

در طول سال 2020، مردم بیش از هر زمان دیگری تمایل به برقراری ارتباط با نام تجاری داشتند. آن‌ها می‌خواستند مطمئن شوند که شرکت‌هایی که از آن‌ها خرید می‌کنند، در شرایط دشوار هم از مشتریان خود مراقبت می‌کنند.

بنابراین در سال 2021، از دیدن شرکت‌های بیشتری که باعث ایجاد احساس راحتی و پشتیبانی راحت‌تر از مشتریان می شوند تعجب نکنید. اگر می‌خواهید یکی از بهترین استراتژی های بازاریابی را در صنعت مربوطه خود داشته باشید، باید این پنج عنصر را به خاطر بسپارید:

  • این مطلب را هم بخوانید:

چگونه استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشیم؟

تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین

بهترین استراتژی بازاریابی

پاسخگویی سریع

در سال جدید، مشتریان بیش از پیش می‌خواهند با علامت‌های تجاری و برندها ارتباط برقرار کنند. در این میان “سرعت” از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مشتریان انتظار پاسخگویی از سوی یرندها را دارند. براساس گزارش “ترندهای تجربه مشتری در سال 2020” توسط Zendesk ؛ آمارها نشان داده که انتخاب‌های نیمی از مشتریان متاثر از سرعت پاسخگویی بوده است.

حالا اگر می خواهید به عنوان یک کسب و کار با مشتریان خود سریع ارتباط برقرار کنید، گزینه‌های بسیاری وجود دارد. اپلیکیشن‌های پیام رسان در سال 2020 به طور فزاینده‌ای محبوبیت پیدا کرده‌اند. در همین حال ، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر هم هنوز کانال‌هایی هستند که مردم از طریق آن‌ها در جستجوی پاسخ سوال‌های خود هستند. حضور در این کانال‌ها به کسب و کار شما کمک می‌کند تا سریعتر با مشتری و نگرش‌های او ارتباط برقرار کنید.

البته در یک دنیای ایده‌آل، باید بودجه لازم را برای استخدام صدها نفر برای پاسخگویی به مشتریان به صورت 24 ساعته 7 روز هفته را در اختیار داشته باشید. اما در واقعیت اکثر مشاغل در بودجه خود جایی برای استخدام این تعداد اپراتور ندارند.

نگران نباشید – ما راه حل آن را پیدا کرده ایم!

یکی از نمونه‌های برجسته فناوری که باعث اعتمادسازی نیز می‌شود، چت بات‌ها هستند. سال 2021، یک فرصت عالی برای شروع استفاده از آن‌ها است. سرمایه گذاری بر روی چت بات یک گزینه عالی برای ارائه خدمات به مشتریان است. با استفاده از آن می‌توانید بدون افزودن بار اضافی به اپراتورها، زمینه ایجاد سریع ارتباط و پاسخگویی به مشتریان را فراهم کنید. چت بات‌ها می‌توانند به عنوان یک رابط قابل اعتماد برای مشتریان بالقوه و افراد احتمالی عمل کنند.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات دقیق مخاطب با جزئیات بیشتر

دانستن این که چه چیزهایی برای مشتری اهمیت دارد، از جایگاه ویژه‌ای برای آینده کسب و کار شما برخوردار است. تولید محتوای بهتر نیز می‌تواند برای بازسازی علایق و نیازهای خاص آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

فناوری همچنان در حال تکامل است و چگونگی دریافت اطلاعات توسط مصرف کنندگان نیز در کنار آن تکامل می‌یابد. در حال حاضر روش‌های زیادی برای ایجاد ارتباط از طریق فناوری وجود دارد که بسیاری از آنها بخشی از بهترین استراتژی‌های بازاریابی خواهند شد.

برای مثال فناوری شنیداری، مانند ابزار Alexa’s Content Exploration ، هم ابزار دیگری است برای تولید محتوای جذاب و ایجاد ارتباط با مشتریان و البته دریافت اطلاعات.

بیشتر بخوانید:

بهترین استراتژی بازاریابی

بهترین استراتژی بازاریابی

سرگرمی یا بازی

ما عاشق سرگرمی هستیم. برخی از برندها این موضوع را پذیرفته‌اند و سرگرمی‌هایی تولید می‌کنند که به مخاطب احساس تبلیغاتی بودن را منتقل نمی‌کند. ایده اصلی استفاده از سرگرمی این است که بازی و سرگرمی توسط مخاطب به اشتراک گذاشته می‌شود و بدون این که مستقیما تبلیغات کرده باشید نوعی برندینگ و اطلاع رسانی اتفاق می‌افتد.
اهمیت این سرگرمی‌ها و بازی‌ها در این است که ارزش‌های برند شما را زنده می‌کند. از طریق این بازی‌ها شخصیت برند شما نزد مخاطب شکل می‌گیرد وبه آن‌ها کمک می‌کند تا پیش از خرید، تصمیم بگیرند که چقدر شما را دوست دارند. بنابراین وقتی زمان انتخاب آن‌ها فرا می‌رسد، شما از قبل اعتماد آن‌ها را جلب کرده‌اید.

پاسخگویی و شفافیت

بازاریابان اغلب درگیر چگونگی نشان دادن چهره واقعی و اصیل یک شرکت هستند. طبیعی است که رهبران کسب و کار علاقه دارند تا داستان را به نحوی تعریف کنند که چهره‌ای بی نقص از خود را به مشتری ارائه کنند. با این حال مشتریان می‌دانند که هیچ کسب و کاری بی نقص نیست و هرچه بیشتر سعی کنیم به بخش‌های نه چندان ایده آل خود بپردازیم، بیشتر اعتماد مشتری را از بین می‌بریم.

به عنوان مثال شرکت رسانه‌های اجتماعی Buffer درباره به اشتباهاتی که خودشان در شبکه‌های اجتماعی مرتکب شده‌اند صحبت می‌کنند. آن‌ها با تمرکز بر روی اشتباهات گذشته خود به عنوان یک برند، توانسته‌اند محتوای ارزشمندی برای راهنمایی مخاطبان خود ایجاد کنند. این برای همه ما یک درس بزرگ است تا چهره‌ای واقعی و صادقانه از برند خود به مخاطبان ارائه کنیم.

ضرورت شناخت عمیق مشتریان برای بازاریابان چیز جدیدی نیست، اما در سال 2021 اهمیتی مضاعف خواهد داشت. همزمان با پاندمی و حضور بیشتر افراد در خانه، لازم است تا برای تعاملات دیجیتالی بیشتر آماده شوید.

بیشتر بخوانید:

تجربه شما…

شما چطور با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید؟ آیا امکان پاسخگویی سریع به آن‌ها را دارید؟

منبع: ترجمه از وبلاگ alexa