لوکال سئو یکی از مباحث مهم برای افزایش ترافیک سایت به ویژه برای سایت‌های تازه کار است. هر کسب و کار آنلاین، برای موفقیت نیاز به برنامه‌ریزی دارد. شناخت و پیدا کردن مشتری بخشی از این برنامه‌ریزی است. اغلب کسب‌ وکارها در ابتدا امکان پوشش دادن بخش وسیعی را ندارند یا به اندازه کافی شناخته‌شده نیستند. به همین دلیل با تکیه بر تکنیک‌هایی از جمله سئوی محلی و تبلیغات محلی می‌توان شروعی هدفمندتر داشت.

آن‌چه در این مطلب می‌خوانید:

  • لوکال سئو چیست؟
  • چرا باید لوکال سئو را در دستور کار قرار داد؟
  • جستجوی محلی چه تفاوتی با انواع دیگر جستجو دارد؟
  • از چه ابزارهایی برای لوکال سئو استفاده کنیم؟

سایت‌ها و کسب و کارهایی که تازه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، باید آرام آرام در میان رقبا جایگاهی برای خود پیدا کنند. بنابراین برای نفوذ تدریجی در بازار، استفاده از سئو لوکال بهترین گزینه است. علاوه بر این برای کسب و کارهای آنلاین کوچک یا خانگی هم باید از این‌جا شروع کرد. اما Local SEO چیست؟

بیشتر بخوانید:

لوکال سئو چیست؟

لوکال سئو روشی مؤثر و کارآمد در جهت رشد کسب‌ و کارهای آنلاین و محلی است. با استفاده از تکنیک‌های لوکال سئو می‌توانید محصولات و خدمات خود را به‌صورت محلی تبلیغ کرده و به فروش برسانید. می‌توان گفت با سئوی محلی، فرایند مارکتینگ و فروش، هدفمندتر خواهد شد.

با استفاده از تکنیک‌های سئوی لوکال سایت شما شانس دیده شدن بیشتر، افزایش ترافیک و کلیک خوردن پیدا می‌کند. امروزه بسیاری از کاربران جستجوهای محلی را برای دریافت محصولات و خدمات ترجیح می‌دهند و سعی می‌کنند عبارات جستجوی خود را محدودتر کنند. این برای کسب و کارها یک فرصت است تا سایت آن‌ها در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد. در واقع سئو لوکال به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان به صورت آنلاین در اختیار مشتریان محلی قرار گیرد. به این ترتیب مشتریانی را پیدا می‌کنید که از نظر مکانی به شما نزدیک هستند و با توجه به همین موضوع، بیشتر قابلیت تبدیل شدن به مشتری را دارند. پس فراموش نکنید که لوکال سئو برای کسب و کارهای کوچک، حیاتی است.

چرا سئوی محلی اهمیت دارد؟

در لوکال سئو رقبا محدود هستند و شانس شما برای موفقیت بالاتر است. پس شما می‌توانید با یک استراتژی اصولی در جابگاه خوبی قرار بگیرید. با توجه به این موضوع، باید گفت در مجموع با در نظر گرفتن موارد زیر، سئوی لوکال را نمی‌توان دست کم گرفت:

  • اغلب کاربران با استفاده از جستجوی لوکال در گوگل، به دنبال دریافت کالا و خدمات هستند.
  • سئوی محلی به بازار هدف نزدیک‌تر است.
  • در سئوی لوکال نرخ تبدیل کاربر به مشتری و بازگشت سرمایه بیشتر و سریع‌تر است.
  • تکنیک‌های لوکال سئو بر روی بازاریابی متمرکز هستند.
  • برای اغلب مردم دریافت سرویس از نزدیک‌ترین محل در اولویت است.

جستجوی محلی چه تفاوتی با انواع دیگر جستجو دارد؟

در واقع لوکال سئو ویژه کاربرانی است که به صورت محلی در گوگل جستجو می‌کنند. این کاربران در جستجوی خود نام محل مورد نظر را نیز وارد می‌کنند و نزدیک بودن ارائه دهنده سرویس برایشان اهمیت دارد. در چنین جستجوهایی، گوگل هم نتایجی را ارائه می‌کند که در جستجوی کاربر مشخص شده است.

به همین دلیل است که بهینه سازی وبسایت برای سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردار است. البته اهمیت  و اولویت این موضوع برای همه سایت‌ها به یک اندازه نیست.

با این که کاربران تمایل به جستجوی عباراتی دارند که در آن ها نام یک محل وجود دارد، اما این موضوع برای سایت‌های شناخته‌شده، پرترافیک و قدیمی اهمیتی ندارد.

از چه ابزارهایی برای لوکال سئو استفاده کنیم؟

ابزارهای لوکال سئو شامل چند مورد هستند که اگر بخواهید در جستجوهای محلی دیده شوید باید از آن‌ها استفاده کنید. این موارد عبارتند از:

1- بهینه سازی عنوان و توضیحات بر اساس سئو لوکال

در نخستین گام لازم است تا متون سایت از جمله متاتگ‌ها و عناوین با استفاده از کلمات کلیدی مورد نظرتان، بهینه شوند. جستجوی محلی کسب و کار شما با استفاده از همین کلمات صورت می‌گیرد. وجود کلمات کلیدی مرتبط با محدوده جغرافیایی با چگالی منطقی در مطالب سایت، زمینه را برای دیده شدن در جستجوی محلی فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانیم:

2- استفاده از گوگل مپ و ثبت آدرس و شماره تلفن

ثبت موقعیت جغرافیایی کسب و کار در گوگل مپ و گوگل بیزنس از دیگر روش‌های مورد استفاده در سئو محلی است. به این ترتیب هنگام جستجو بر اساس موقعیت مکانی، کاربران می‌توانند محدوده جغرافیایی، آدرس و شماره تلفن شما را ببینند. فراموش نکنید که حتما کد شهر را به شماره تلفن اضافه کنید.

3- لوکال لینک بیلدینگ و ثبت در دایرکتوری‌ها

دایرکتوری‌ها سایت‌هایی مرجع برای معرفی کسب و کارها هستند. استفاده از دایرکتوری‌های شناخته شده زمینه را برای بهبود سئو لوکال سایت شما فراهم می‌کند.

4- شبکه‌های اجتماعی

از دیگر ابزارهای لوکال سئو شبکه‌های اجتماعی هستند. شما با استفاده از این شبکه‌ها امکان استفاده از هشتگ و ثبت آدرس را دارید. همچنین ثبت نظرات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، در بهبود سئو محلی تاثیرگذار است.

5- استفاده از کدهای اسکیما

کدهای اسکیما این قابلیت را دارند تا اطلاعات دقیق‌تری به کاربران در صفحه جستجوی گوگل ارائه کنند. با این ابزار امکان ورود کاربر از نتایج جستجو به سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانیم:

تجربه شما…

آیا برای شما هم استفاده از سئوی محلی یا لوکال سئو اهمیت دارد؟ شما از ابزارها و روش‌های آن استفاده کرده‌اید؟ آیا مورد دیگری هست که تجربه استفاده از آن را داشته باشید؟ تجربیات خود را به اشتراک بگذارید.